Regionální značka pomáhá prosadit se místním výrobcům
6. 3. 2007 - PRAHA [Regionální environmentální centrum ČR]
"Zájem regionů není náhodný. Cítí, že právě regionální značka jim může pomoci v jejich snaze zviditelnit region v cestovním ruchu a samozřejmě i podpořit místní produkci tak, aby to prospělo rozvoji jejich území", říká mgr. Iva Dyková z REC ČR, koordinátorka regionálního značení.
To, že regionální značky opravdu fungují a přinášejí první ovoce, dosvědčuje i příklad paní Boženy Pařenicové, výrobkyně Valašských škrábaných kraslic a držitelky značky "Vyrobeno v Beskydech". Tato značka je od roku 2005 zaváděna v regionu Beskydy – Valašsko a paní Pařenicová ji používá na své výrobky více než rok.
"Musím vás moc pochválit za práci při propagaci našich výrobků, hledání nových možností prodeje, doporučení a upozornění na nejrůznější akce. Musím říct, že to, co pro nás děláte, je úžasné a skvělé a nikdo před tím pro nás nic podobného nedělal a mně můžete věřit. Já dělám kraslice už více jak 20 let a až ted´ jsem opravdu spokojena. Těch nabídek chodí dost, říkají že mají informace z novin "Doma v Beskydech" nebo z internetu, takže já chválím, chválím, chválím...", sdělila paní Pařenicová na adresu místní koordinátorky REC ČR pro značení paní Radky Sachrové.
Dalším dobrým příkladem je výrobce Krkonošské medoviny firma Apikor z Rudníku, která díky regionální značce "Krkonoše - originální produkt" zvýšila už v prvním roce jejího užívání své tržby až o třetinu oproti předchozímu roku, kdy značku ještě nevlastnila.
Stejné výsledky chtějí pro "své" regionální výrobce i Orlické hory a Moravské Kravařsko, které se na sklonku roku 2006 rozhodly, že podniknou konkrétní kroky pro zavedení regionální značky. Právě v těchto dvou územích se uskutečnily koncem února setkání s výrobci, zástupci obcí, krajů a místních akčních skupin.
"Na schůzkách jsme prodiskutovaly podobu budoucího regionálního loga a pracovali na podobě kritérií a pravidel, podle kterých budou tamní výrobci o značku žádat", řekla mgr. Iva Dyková, která se na zavádění značek v těchto regionech podílí.
"Rádi bychom přenesli dobré zkušenosti z regionů, jako jsou Beskydy, Krkonoše či Šumava, kde značka už druhým rokem funguje. První výrobky, které ponesou regionální značky z Orlických hor a Moravského Kravařska, by se díky tomu mohly objevit v obchodech už ve druhé polovině tohoto roku", dodává Dyková.
Více informací též na www.domaci-vyrobky.cz
Tomáš Kažmierski