Bioprodejny slaví a připravují společnou akci
23. 8. 2006 - PRAHA [PRO-BIO]
Bioprodejny nabídnou výhodný nákup
Třicet dva bioprodejen se zapojí do rozsáhlé marketingové akce v rámci Září-měsíce biopotravin (www.mesicbiopotravin.cz). Akce bude podpořena reklamním letákem distribuovaným v okolí prodejen. Zúčastní se celkem dvanáct výrobců biopotravin a obchodníků, kteří se v letáku prezentují více než 40 výrobky za zvýhodněné ceny. Řada z nichž budou úplné novinky na trhu (např. Biolinie Pohankový dezert, Celozrnné sušenky Zemanka, Amálka bio bonbony a další). V září v bioprodejnách proběhnou desítky ochutnávkových akcí, které zákazníkům usnadní rozhodování při nákupu biopotravin. Společnou propagační akcí se prodejny snaží oslovit a přivést do prodejen nové zákazníky, kteří biopotraviny zatím nekupují.
Třetina obratu v bioprodejnách
Bioprodejny jsou v České republice důležitým místem prodeje, 30 % všech biopotravin na českém trhu se prodá právě v tomto typu maloobchodních jednotek. Členské prodejny svazu PRO-BIO se na českém trhu s biopotravinami podílejí více než 25 %. Převážně v prodejnách ve větších městech tvoří biopotraviny 60 až 80 procent jejich sortimentu a počet položek na regálech přesahuje tisíc. Prodejny sdružené ve svazu PRO-BIO nabízí svým zákazníkům minimálně 30 procent sortimentu v bio kvalitě, vždy nejméně 150 bio výrobků. Nabídkou bioproduktů místních ekozemědělců a poradenskými službami sehrávají bioprodejny nezastupitelnou roli v rozvoji ekologického hospodaření v Čechách.
Svaz ekologických zemědělců jako platforma rozvoje českého biotrhu
Odbornou sekci bioprodejen při svazu PRO-BIO založila před deseti lety Jarmila Chladová, majitelka bioprodejny v Litomyšli. Brzy se připojili i další prodejny, například Country Life z Prahy či Bazalka z Hradce Králové. Dnes sekce sdružuje 55 bioprodejen, které se i letos aktivně zapojí do propagačních akcí u příležitosti oslav Září-Měsíce biopotravin.Cílem sekce bylo pomoci vzniknout dalším specializovaným prodejnám biopotravin prostřednictvím výměny informací, nabídkou vzdělávání a propagace biopotravin mezi zákazníky. Tuto funkci plní dodnes a společná marketingová akce zúčastněných prodejen se koná pod její záštitou. Odborná sekce PRO-BIO prodej a marketing biopotravin je členem mezinárodní asociace bioprodejen ORA (www.o-r-a.org). Manažer odborné sekce, pan Tom Václavík, je zároveň prezident ORA.
PRO-BIO prodej a marketing biopotravin poskytuje poradenství ve všech aspektech marketingu, odbytu a prodeje biopotravin a bioproduktů. Pobočka také řídí a rozvíjí profesní svaz maloobchodníků s biopotravinami a síť registrovaných a certifikovaných prodejen, restaurací, bio klubů, prodejen na farmě a dalších odbytišť biopotravin. Pobočka se stará o propagaci této sítě prodejních míst a o propagaci ekologického zemědělství a biopotravin obecně.
Tom Václavík