Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

´Libeňák´ se má proměnit v dálnici. Do ulic se ale další tisíce aut nevejdou

6. 8. 2009 - PRAHA [Econnect/Auto*Mat]

Dvojnásobné rozšíření Libeňského mostu plánuje v rámci jeho rekonstrukce pražský magistrát. A to přesto, že ulice v Libni ani v Holešovicích nemají kapacitu pojmout další tisíce aut. Celý projekt tak vypadá jako nesmyslné plýtvání prostředky. Investici kritizuje iniciativa Auto*Mat a vyzvala dnes pražského radního pro dopravu Radovana Šteinera, aby buď záměr veřejně vysvětlil, nebo změnil. Při plánování rekonstrukce mostu se navíc zapomnělo na cyklistické pruhy a kvůli zvýšení počtu jízdních pruhů mají být zúženy chodníky. Ani s tím Auto*Mat nesouhlasí.

"Dnes má Libeňský most v každém směru jeden jízdní pruh pro auta a poměrně široké chodníky. Toto uspořádání dává dostatek prostoru chodcům a zároveň umožňuje jízdu na kole jak po chodníku, tak i přímo ve vozovce. Jízdní pruh je totiž také dostatečně široký," vysvětluje Michal Křivohlávek z Auto*Matu.

To se však má změnit. Podle projektu, který nyní čeká na vydání stavebního povolení, má být zachován středový tramvajový pás, ale v každém směru má přibýt jeden jízdní pruh. Zároveň má být každý z chodníků zúžen o 60 centimetrů. Celková šířka mostu by se tak zvýšila ze současných 21 na 26 metrů. Pro srovnání, Nuselský most, který je nejvytíženější dálnicí v centru Prahy, je široký 26,7 metru.

"Problém je v tom, že projekt omezuje chodce a zcela ignoruje cyklistickou dopravu. Projektanti nepočítají s cyklistickým pruhem ani ničím podobným," vysvětluje důvody nesouhlasu s návrhem mluvčí iniciativy Auto*Mat Michal Křivohlávek. "Snad ještě horší je však plánované zdvojnásobení kapacity mostu pro automobily. Jak ukazuje severojižní magistrála, čtyři jízdní pruhy umožňují provoz až sta tisíc aut denně. Kam by se ale tolik aut vešlo v ulicích Libně a Holešovic?," klade řečnickou otázku Křivohlávek.

Podle něj je rozšíření mostu nesmyslné. Nový projekt by měl zachovat současnou kapacitu a umístit v každém směru pouze jeden jízdní pruh.

Auto*Mat se dnes obrátil otevřeným dopisem na pražského radního pro dopravu Radovana Šteinera. Iniciativa žádá, aby radní vysvětlil obyvatelům města, proč se má zvyšovat počet jízdních pruhů na Libeňském mostě, proč zde chybí cyklistické pruhy a proč chce magistrát zužovat chodníky. Zároveň na něj apeluje, aby se zasadil o změnu projektu.

Iniciativa Auto*Mat poprvé upozornila na nedodržování vlastních slibů politiků města a ignorování pravidel pro výstavbu v roce 2007 v souvislosti s rekonstrukcí Štefánikova mostu. Také tam projektanti zapomněli na cyklistické pruhy a slavnostní otevření mostu se proměnilo v ostudu. Rada Hlavního města Prahy totiž slíbila ve svém programovém prohlášení, že při všech rekonstrukcích a novostavbách bude do silnic integrována infrastruktura pro cyklistickou dopravu. Zatím se tak ale vždy neděje.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

12. 8. 2009
Praha 7šotek

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz