Sdružení spotřebitelů elektřiny zveřejnilo na internetu anketu pro spotřebitele
18.11.2003
PRAHA [Sdružení spotřebitelů elektřiny]
Autor: Milada Podpěrová, tel: 222 781 471
Na SSE, které má již téměř dva roky také poradnu pro spotřebitele zaměřenou na oblast energetiky, se lidé obracejí také při sporech s distribučními společnostmi. SSE se proto snaží mapovat, o jaké problémy se nejčastěji jedná, aby pro ně mohlo připravit podkladové materiály, kam se při problémech obracet a na co má spotřebitel v současné době právo.
„Již několik let se snažíme upozorňovat na neexistenci trhu s energetikou, která má na spotřebitele v roli tzv. zajatého zákazníka negativní dopad. Monopolní postavení společnosti ČEZ na tzv. trhu s elektřinou v České republice vytváří bezkonkurenční prostředí a služby spojené s dodávkami energie pro konečné zákazníky jsou ze strany distribučních společností někdy velmi špatné a zákazník se nemá kam odvolat,“ uvedla Milada Podpěrová.
SSE podporuje otevření trhu s elektřinou a umožnění vstupu na trh dalším společnostem, které připraví konkurenční prostředí pro všechny zákazníky. Podle informací ze sousedních vyspělých států se vlivem konkurence snížila cena elektřiny pro spotřebitele a často se i celkově zlepšily služby distribučních organizací.