Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Betonoví strážníci

8.10.2003
PRAHA [Oživení], tel: 605 952 341

I přes nevydařený závěr přinesla policejní akce Kryštof očekávané ovoce – snížení počtu dopravních nehod, ale hlavně zvýšení bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Jenže policisté z ulic odešli a vše se vrátilo do starých kolejí. Lidé přecházející po přechodech si opět připadají jako štvaná zvěř. Je proto nezbytné hledat trvalé řešení, které řidiče, alespoň u přechodů, dostatečně účinně zkrotí.

V ostatních zemích je běžné omezení maximální rychlosti u přechodu pro chodce na 30 km/h. Tam, kde automobilisté jezdí rychleji jsou mezi pruhy osazovány betonové dělící bloky, které ponechávají jen úzký prostor pro projetí. Blok nutí řidiče zpomalit a zároveň chrání chodce při přecházení. V porovnání se strážníky postávající u přechodů blízko škol je výhod mnoho. Betonový blok neodejde v 8:10 a chrání děti i při cestě domů, rychle jedoucí auto spolehlivě zastaví, zatímco strážníkovi nezbude než uskočit. Navíc náklady na instalaci jsou nižší než jeden měsíční plat strážníka.

Policie těchto prostředků nevyužívá protože staví na první místo plynulost silničního provozu. Při určování priorit by ale na prvním místě měla stát bezpečnost nejzranitelnějších – chodců, z nich hlavně dětí a teprve pak by mělo následovat pohodlí řidičů.

V Rakousku je zcela běžné, že na začátku i konci obce je šikana a zároveň je velkou dopravní značkou upozorněn, že vjíždí do obce. Takže při vjezdu řidiči nezbude než zpomalit a při výjezdu nemůže zrychlit dokud z obce nevyjede. V obci bývají rovněž zúženy jízdní pruhy a řidič si nepřipadá jako na široké závodní dráze, ale v křivolaké uličce a podvědomě zpomalí.

Náklady na taková řešení nejsou vysoká a v celkovém součtu (díky snížení počtu dopravních nehod), budou pro společnost nižší než zachování současného stavu. Ke změně je však potřeba změnit myšlení policistů i řidičů – možnost jezdit automobilem není nezadatelnou svobodou, ale právem které je nutné v zájmu ostatních omezovat.

Vojtěch Hrabal,
605 952 341
Oživení – Bohemian Greenways


reakce na dementni prispevek - 5. 9. 2008 - anonym

Hrabale! Ty jsi ale vůl!

ODPOVĚDĚT


reakce na dementni prispevek - 5. 9. 2008 - anonym

Hrabale! Ty jsi ale vůl!

ODPOVĚDĚT


hrabale hrabale - 7. 9. 2008 - 8-P

v Egyptě je silniční provoz daleko nebezpečnějčí než u nás, nechceš to zkusit tam?

ODPOVĚDĚT


Bože - 12. 11. 2010 - Martin

co všechno za nesmysly ze dá skrýt za bohulibo formulaci. Bezpečný provoz je jen plynulý, to ví snad každý, betonové bloky jsou vážnou překážkou, která může nevhodným použitím způsobit víc škody než užitku. Navíc mám osobně postřeh, že nejvíc neesprávně chovající skupinou lidí jsou cyklisti, kteří ve 3/4 případů auto stojící před přechodem minou a .... Bohužel smrtící věcí je vždy spíše to auto.
Doporučuju vám s. Hrabale trošičku se zamyslet, než něco takovýho zplodíte (i když jako úředník to děláte pro dobro nás všech, nebo ne?)

ODPOVĚDĚT



Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz