Počet obětí přesměrování stále roste
25.3.2005
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Na SOS se obrací stále další poškození přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací. A podobně jako u dřívějších obětí jim nezůstává jiná možnost, než mnohatisícový účet uhradit, pokud nechtějí přijít o telefonní linku a potýkat se s dalšími problémy, vyplývajícími z vymáhání sporné částky. Proto SOS oslovilo 7. března 2005 otevřeným dopisem s požadavky na řešení situace společnost Český Telecom, která je smluvním partnerem poškozených.
„Ačkoli Český Telecom v médiích vyjádřil ochotu iniciovat s naší organizací spotřebitelů jednání, neodpověděl nám v námi požadované čtrnáctidenní lhůtě ani na náš dopis, v němž jsme navrhovali možné další kroky,“ řekl František Lobovský, předseda Republikové výboru SOS, a dodal: „Vzhledem k rostoucímu počtu poškozených nepovažujeme takový postoj telekomunikační společnosti za seriozní. Jsme proto nuceni iniciovat další kroky.“
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky předalo České obchodní inspekci a místně příslušnému živnostenskému úřadu podnět pro možné porušení zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.
„Domníváme se, že Český Telecom nesplnil svou povinnost a vhodným způsobem neinformoval spotřebitele o rizicích, souvisejících s poskytovanou službou, jak požaduje § 9 zákona o ochraně spotřebitele,“ uvedla Mgr. Klára Přikrylová z SOS. Dílčí osvětové aktivity realizované Českým Telecomem nedokázaly podle SOS oslovit zejména laické uživatele internetu a přimět je k přijetí adekvátních preventivních ochranných opatření.
SOS nadále sbírá informace o jednotlivých případech poškození. Za tímto účelem jsou na internetové adrese www.dialery.spotrebitele.info ve Výzvě pro poškozené zveřejněny otázky, umožňující získávat podstatné údaje o celé kauze. Spotřebitele, kteří zareagují na tuto výzvu a předají svůj e-mail, bude SOS informovat o významných novinkách v této záležitosti.
Podrobnější informace k tématu jsou zveřejněny na www.dialery.spotrebitele.info.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.cz, 603 248 266
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.