Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Svět spotřebitelů: půl milionu návštěvníků

4.4.2005
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114

Dnes uvítal internetový server, který pod názvem Svět spotřebitelů provozuje Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), již půlmiliontého návštěvníka.

Za poslední rok zaznamenal server www.spotrebitele.info, poskytující užitečné rady a doporučení, výrazný nárůst návštěvníků. Než počet uživatelů dosáhl prvního čtvrt milionu, trvalo to šest let, druhých 250 000 lidí navštívilo server SOS během roku a dvou měsíců.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) vstoupilo svými aktivitami na internet začátkem roku 1998. Počáteční jednoduchou prezentaci se podařilo časem přeměnit na internetový časopis, jenž se specializuje výhradně na spotřebitelskou problematiku.

Podle statistiky návštěvnosti serveru se uživatelé nejvíce zajímají o spotřebitelské poradenství. V žebříčku návštěvnosti jsou na předních místech také české právní normy se vztahem k ochraně spotřebitele – zejména Zákon o ochraně spotřebitele či Občanský zákoník. Značnou návštěvnost mají i aktuální krátká zprávy a články.
"Půl milionu návštěvníků považujeme za počet, který by se měl ve spotřebitelské osvětě odrazit, protože poučený spotřebitel dokáže mnoha hrozícím problémům předejít," hodnotí zájem veřejnosti František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS a dodává: „Zatím se bohužel v poradnách SOS stále setkáváme s tím, že mnozí spotřebitelé svá práva neznají nebo je neumí prosadit, čehož nesolidní prodejci a podnikatelé rádi využívají.“
Kromě řady dalších možností mají uživatelé internetu příležitost využít na stránkách Světa spotřebitelů rejstřík odkazů na objektivní informace, usnadňující orientaci v nabídce na trhu, najdou jej pod názvem Knihovna spotřebitelských informací. Odpověď na svou otázku mohou spotřebitelé hledat v Kartotéce spotřebitelských témat. O svůj kladný i záporný poznatek, získaný při nákupu výrobku nebo služby, se každý spotřebitel může rozdělit s ostatními kupujícími díky Databázi spotřebitelských zkušeností.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky vítá každého, kdo se chce aktivně zapojit do spotřebitelského hnutí. Existuje pro to několik možností, nejnověji jde například o možnost zapojit se jako přispívající člen. Spotřebitel za poplatek 300 Kč za rok získá bezplatný vstup na odborné semináře, pořádané SOS, bezplatný vstup do informační sekce na internetovém serveru Svět spotřebitelů, zdarma časopis Štít spotřebitele, 30% slevu na publikace vydané SOS a navíc i přednostní právo na vyřízení svého dotazu v korespondenční, elektronické či osobní poradně SOS.
Je možné se stát prostřednictvím Světa spotřebitelů i sympatizujícím členem, který se podpisem nezavazuje k žádným platbám, ani povinnostem, jen vyjadřuje sympatie myšlenkám spotřebitelského hnutí. Navíc může po internetu dostávat i elektronický newsletter s aktuálními spotřebitelskými informacemi.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz, sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru, lobovsky@spotrebitele.cz, 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz