Když různorodost není na závadu
12.7.2005
PRAHA [Asociace občanských poraden ]
Autor: Olga Řeháková, tel: 222 780 599
Členských občanských poraden AOP je v současnosti 35 a působí na více jak 50 místech po celé České republice. Občanské poradny jsou zakládány různými zřizovateli z řad nevládních organizací, ale vstup do Asociace občanských poraden je zcela dobrovolný. Přijímací proces trvá cca jeden rok a členství v AOP s sebou nese určitá práva a povinnosti.
Nejdůležitějším kritériem pro vstup kandidátské občanské poradny do Asociace občanských poraden je dosažení konkrétní úrovně kvality služeb, které poradna poskytuje svým klientům. Toto kritérium je pak sledováno po celou dobu členství poradny v AOP a pravidelně monitorováno pomocí auditů kvality. Tyto audity se zaměřují na to, jakým způsobem jednotlivá poradna naplňuje personální, provozní a procesní standardy kvality AOP (viz dokument na internetových stránkách AOP: www.obcanske-poradny.cz).
Tyto standardy byly vytvořeny v souladu se standardy kvality práce v sociálních službách vypracovaných MPSV a jejich naplňováním je zajištěno, že v každé členské poradně AOP se dostane klientovi kvalitních služeb. Jednotlivé poradny se různí svým místem a prostředím, ale tato různorodost není na úkor služeb poskytovaných lidem.
V rámce projektu „Kvalita v občanských poradnách“, který je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem ČR, je dopracováván a aktualizován systém řízení kvality v AOP tak, aby byl komplexní a mohl reagovat na aktuální změny v požadavcích na kvalitu sociálních služeb.
Více informací Vám poskytne Mgr. Lenka Vyčichlová, tel: 222 780 322, 775 257 568