Od neděle platí nový jízdní řád. Více spojů do Polska i po Česku, rychleji na Slovensku, stále od 99 korun a s o 10 % nižší cenou za občerstvení
11.12.2024
PRAHA [Leo Express]
Autor: Emil Sedlařík, tel: 773 740 512
“I přes inflační tlaky nezdražujeme a zachováváme cenu jízdného mezi Prahou a Ostravou od 99 korun při včasném nákupu. Přidáváme spoje po Česku a dále do Polska a zrychlujeme spoje na Slovensko a Ukrajinu. Novým večerním spojem ve 20:58 z Prahy do Ostravy a Krakova reagujeme na poptávku cestujících v segmentu, kde dosud chyběla odpovídající nabídka. Tento spoj cílí na zákazníky zvyklé na vysoký standard cestování, kteří při jízdě vlakem preferují pohodlí, jistotu místa k sezení a kvalitní občerstvení bez ohledu na denní dobu,” říká Peter Köhler, generální ředitel skupiny Leo Express.
Leo Express vypraví mezi Prahou a Ostravou o jeden pár spojů navíc. Nový noční spoj vyjede z Prahy ve 20:58 a do Ostravy dorazí v 0:39. V opačném směru přibude spoj s odjezdem z Ostravy v 5:05 a příjezdem do Prahy v 8:27. Ke změně dojde také u večerního spoje z Ostravy, který vyrazí do Prahy již v 17:05, tedy o dvě hodiny dříve. Vlaky Leo Express zastavují také v Ústí nad Orlicí, kde na ně navazují regionální spoje Leo Express obsluhující oblast Orlickoústecka.
Na Slovensku dopravce přidá staronovou zastávku ve stanici Kysak. Při cestě z Prahy do Košic dojde ke zrychlení o půl hodiny díky vynechání zastávky Prešov, která je obsloužena v opačném směru. Vlaky do polského Krakova budou nově vypraveny pětkrát týdně, a to ve středu, čtvrtek, pátek, sobotu a neděli v 16:58 a v pátek v neděli také ve 20:58.
Pokud si cestující naplánují cestu s Leo Express s předstihem, mohou výrazně ušetřit. V případě včasného nákupu mohou cestovat mezi Prahou a Ostravou již od 99 korun. Cestující ve věrnostním programu Smile Club mají navíc nárok na vrácení části jízdného ve formě leo kreditů v závislosti na věrnostní kategorii. Studenti pak mají kromě státem garantované 50 % slevy nárok na dalších 25 % z ceny jízdného zpět právě v leo kreditech.
S novým jízdním řádem i zimní palubní menu, v průměru o 10 % levnější
Kromě nového jízdní řádu se mohou cestující těšit i na nové palubní menu, které již nyní najdou na palubách vlaků Leo Express. Dopravce opět po třech měsících přichází s novou nabídkou občerstvení, která sleduje trendy a odráží aktuální roční období.
“Novinky jsou mezi snídaněmi, svačinami, většími jídly i dezerty. Zároveň je v meziročním srovnání průměrná cena občerstvení o 10 % nižší. Na palubě si cestující mohou vybrat z větších i menších jídel. V zimě přijde vhod anglická snídaně s omeletou, fazolemi a párkem nebo burrito s trhaným hovězím, rýží a čedarem. Nechybí ani obložený bagel nebo pastrami sendvič,” říká Petr Vrabec, catering specialist Leo Express.
Jako druhý chod si mohou zákazníci dát plněné kuřecí prso s bramborami grenaille, rajskou omáčku s hovězím masem a knedlíkem nebo rostlinné kuličky s gravy omáčkou a bramborovou kaší. Milovníci asijské kuchyně ocení gyoza knedlíčky, smaženou rýži s kuřecím a oblíbený sushi set. Exotickou novinkou je zmrzlinové mochi, japonský rýžový koláček s ovocnou nebo oříškovou příchutí. K dezertům se perfektně hodí silná a intenzivní káva L'OR, kterou si mohou cestující ochutit sirupy s příchutí slaný karamel nebo perníček.
Novinky na palubě potěší také bezlepkáře, vegetariány a vegany, pro které má Leo Express svačiny, hlavní jídla i dezerty respektující jejich potřeby a chutě. Například gurmánskou bagetu s rostlinným salámem a sýrem, tomatovou polévku, kelímek s čokoládou a černým rybízem a také ovocnou kapsičku, která potěší i děti. Pro milovníky kávy a rostlinné stravy dopravce přidal také ovesné varianty káv.
Leo Express je soukromý dopravce poskytující železniční a autobusovou osobní dopravu ve střední Evropě od roku 2012. Primárně působí na komerční trase Praha–Ostrava, jeho vlaky zajíždí i do Košic či Krakova. Síť spojení doplňují autobusové linky do Polska a na Ukrajinu. Od prosince 2019 provozuje také regionální vlaky na Pardubicku, v prosinci 2023 dopravce převzal regionální železniční dopravu na nejvytíženější slovenské trati Bratislava–Komárno. Společně se svým hlavním akcionářem, španělskými státními železnicemi Renfe, plánuje v příštích letech silný růst ve střední Evropě, a to jak v oblasti komerčních linek, tak v oblasti závazkové dopravy.