|
„Rozhodnete to“ aneb Jít volit je sexy
25. 4. 2006 Michal Gregorini [Studio Mowshe] -
Stručný popis veřejně prospěšné osvětové kampaně.
Východisko
Česká společnost podléhá neblahému trendu znechucení politikou. Důvěra v jednotlivé politiky a politické strany je obecně velmi slabá a zájem občanů o věci veřejné je mizivý. Pochopitelným důsledkem takové atmosféry je klesající účast ve volbách. Lidé mají tendenci se domnívat, že jejich hlas nic neznamená, že jejich hlas nic nezmění. A v průběhu každého volebního období jsou o svých skeptických doměnkách znovu ujišťováni nedůvěryhodným chováním některých zvolených politiků, což nahrává extremistickým stranám, které mají tradičně disciplinované voliče.
Cílová skupina
Projekt je zaměřen především na mladé lidi ve věku 18–30 let, kteří z nejrůznějších důvodů nechodí k volbám. Jde zpravidla o prvovoliče, ale také nevoliče, pro které je nevolit naprosto normální a běžný postoj. Chybí jim pocit spoluzodpovědnosti za vývoj v naší zemi, nechtějí se angažovat ve věcech veřejných.
Cíl kampaně
Primárním cílem kampaně je zvýšit volební účast ve sněmovních volbách v červnu 2006.
Sekundárním cílem kampaně je motivovat především mladé nevoliče k aktivní volební účasti a probudit v nich zájem o jejich (naši) budoucnost. Masově vysílané reklamní spoty z dílny profesionálních a veřejně známých tvůrců otevřou diskusi nejen nad počtem aktivních voličů, ale také profesní debatu nad různým pojetím jednotlivých spotů. Každý autor (režisér a scénárista v jedné osobě) by měl mít možnost v různých médiích formou rozhovorů a jiných příspěvků prezentovat svůj přístup k problematice nízké volební účasti, což bude mít samo o sobě efekt pozitivní medializace voličské zodpovědnosti.
Výstupy
Základem kampaně „ROZHODNETE TO“ je série 3 reklamních spotů od 3 různých renomovaných režisérů, kteří mají úplnou volnost v tvorbě a pojetí daného tématu. Spoty nesmí podporovat žádnou politickou stranu ani žádné občanské sdružení nebo hnutí s politickými ambicemi či aktivitami. Jediné sdělení pro cílovou skupinu nevoličů je: „Jděte k volbám, je to vaše jedinečné právo! Váš hlas něco znamená, tak ho nenechte plavat! Nenechte ostatní rozhodovat za vás! Jít volit je sexy!“
Účast v projektu
Oslovení tvůrci reklamních spotů jsou nejen skvělí profesionálové, ale také veřejně známé osobnosti: Ivan Zachariáš, Michaela Pavlátová a Marek Najbrt.
Vysílání
Osvětové spoty budou vysílat vybrané televize, multiplexy, artkina a prostředky hromadné dopravy. Spoty budou také volně šířené na internetu. Na tiskové konferenci v pátek 28. 4. 2006 budou oficiálně představeny stránky www.rozhodnete.to
Harmonogram
Leden 2006 Příprava projektu
Únor 2006 Oslovení tvůrců
Březen 2006 Tvorba scénářů
Duben 2006 Natáčení, střih, postprodukce, přepis, distribuce
Květen 2006 Vysílání reklamních spotů, šíření na internetu, rozhovory s tvůrci
Finanční zdroje
Téměř celý projekt je realizován s nulovým rozpočtem. Jednotliví tvůrci pracují bez nároku na honorář a další společnosti přispívají do celého procesu sponzorským plněním. Profesionálně zpracované spoty tak vznikají s téměř nulovými výdaji.
Tisková konference
Dovolujeme si vás pozvat na tiskovou konferenci spojenou s předpremiérovou projekcí osvětových reklamních spotů veřejně prospěšné kampaně „ROZHODNETE TO“.
Termín:
pátek 28. 4. 2006
Místo konání:
kino a klub MAT
Karlovo nám. 19, Praha 2
Účastníci tiskové konference:
Ivan Zachariáš (reklamní režisér)
Michaela Pavlátová (režisérka, výtvarnice, animátorka)
Marek Najbrt (scénárista a režisér)
Jan Herzmann (sociolog a ředitel Factum Invenium)
Vzhledem k počtu míst v kinosále prosím potvrďte svoji účast na gregorini@mowshe.cz
Těšíme se na vás!
Kontakt
Studio Mowshe, Školská 24, Praha 1, tel. 257 313 832
Michal Gregorini, gregorini@mowshe.cz, tel. 603 165 360
Michal Gregorini
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Hoď to tam - projekt na podporu volební účasti mladých lidí |
Jsme mladí a není nám jedno, co se kolem nás děje. Zajímáme se o dění u nás i ve světě a nejsme jen pasivními účastníky. Máme svoje volby. Právě nadcházející volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR jsou aktuálním tématem většiny českých médií. Průzkum volebních preferencí pomalu ani nestíháme přečíst a už je tu další. Většina politických stran se svým programem zaměřuje na rodiny, důchodce a střední vrstvu. Málokterá z nich se snaží oslovit mladé voliče, a to je jedím z důvodů, proč je volební účast mladých tak nízká.
Právě tato situace nás vedla k nápadu vytvořit projekt HOĎ TO TAM! Vytvořili jsme webový portál www.hodtotam.cz s jediným cílem – oslovit mladé voliče ve věku od 18-30 let a kreativní formou je přesvědčit, aby šli 2. a 3. června 2006 k volbám.
Za projektem HOĎ TO TAM! stojí skupina mladých lidí, kteří nejsou spojení s žádnou politickou stranou.
„Neříkáme koho volit a koho ne. Naším cílem je přesvědčit mladé lidi o tom, že volit má smysl a měli by svůj hlas využít, i když se třeba úplně neztotožňují ani s jednou z kandidujících stran. Nevolit je podle nás projevem tichého souhlasu se stavem věcí, zatímco volbou rozhodujeme o naší budoucnosti,“ uvedla iniciátorka projektu Běla Chylíková.
Hlavní náplň webové stránky www.hodtotam.cz tvoří galerie, do které mohou uživatelé přidat své návrhy na téma „Jdi volit!“ a nabídnout je ke stažení. Návrhy ve formátu PDF o velikosti A4, A3 a samolepky na archu A4 je možné zaslat na galerie@hodtotam.cz. Vytisknutím a vystavením plakátu nebo letáku ve svém okolí (například ve škole, do okna nebo v kanceláři) šíří uživatelé tento vzkaz dál.
Součástí webu je také sekce s přehledem a odkazy na všechny kandidující politické strany a hnutí a návod, jak si zařídit voličský průkaz, pokud se volič nemůže dostavit k volbám v místě trvalého bydliště. Formulář na vyplnění žádosti o voličský průkaz je možné stáhnout na www.hodtotam.cz.
V souvislosti s naším projektem bychom rádi zmínili podobně zaměřené projekty www.rozhodnete.to a www.helevol.cz, pocházející ze studia Mowshe. HOĎ TO TAM! a uvedené dva projekty vznikly nezávisle na sobě. To jasně naznačuje, že podobná aktivita je potřebná, jelikož míra znechucení mladých lidí současnou situací, případně jejich apatie, je neúnosná. V současnosti tvůrci těchto projektů jednají o případné další spolupráci.
Za projekt HOĎ TO TAM!:
Běla Chylíková
email: bela@hodtotam.cz
tel: 776 220 773
www.hodtotam.cz
|
|
 |
 |
 |
|