Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

DETOX kampaň slaví hattrick: Adidas se přidal k Nike a Pumě – přislíbil odstranit jedy ze své výroby

31. 8. 2011 -, Econnect/Greenpeace

Tento slib přichází jen sedm týdnů od zveřejnění studie Greenpeace „Špinavé prádlo“, která odhalila obchodní vazby mezi velkými oděvními značkami, včetně Adidasu, Nike a Pumy, a textilními komplexy, které znečišťují čínské řeky.

Minulý týden byla navíc uveřejněna i další studie „Špinavé prádlo II“, která představuje výsledky testů výrobků předních oděvních značek. Studie přinesla alarmující výsledky: odhalila přítomnost nonylfenolethoxylátů (NPEs) v oblečení 14 světoznámých oděvních značek včetně Adidas, H&M a Abercrombie and Fitch. Jedná se o látky, které se rozkládají na nonylfenol (NP) – toxickou persistentní látku, která narušuje funkci hormonů.

„Cesta k odstranění jedů je dlouhá. Jsme rádi, že Nike, Adidas a Puma teď soutěží i spolupracují v závodě za budoucnost bez jedů, ale naprosto zásadní je, aby proměnily slova v činy a předložily konkrétní a ambiciózní implementační plán a začaly s opravdovou změnou v praxi,“ prohlásil dnes Jan Freidinger, vedoucí toxické kampaně Greenpeace ČR.

Jako součást svého závazku uvedl Adidas několik velmi konkrétních a okamžitých kroků, včetně harmonogramu pro celkové odstranění NPE a závazku pracovat s dodavateli na všech úrovních. Adidas se dále přihlásil k uplatnění principu „práva na informace“ tím, že zajistí naprostou transparentnost ve věci chemikálií vypouštěných z továren jeho dodavatelů. Kromě svého vlastního implementačního plánu se firma explicitně zavázala rozvíjet spolupráci napříč celým odvětvím. Adidas přislíbil dodat detailní plán do sedmi týdnů.

„Sportovní značky vyslyšely naši výzvu k DETOXu a veřejně se zavázaly zaujmout vedoucí pozici v procesu změny celého odvětví. Teď je čas, aby se do hry zapojili i ostatní velcí hráči textilního průmyslu. Potřebujeme rychlou změnu a ta je možná, jen pokud se tyto značky přidají k transparentnímu nakládání s chemikáliemi a budou směřovat k nulovému vypouštění jedů,“ vysvětlil Jan Freidinger.

Po vydání studie Špinavé prádlo se zdá, že „detoxikace“ je opět v módě. Řada oděvních značek se veřejně zajímala o Greenpeace výzvu k DETOXu, včetně Lacoste, G-Star Raw, Uniglo a čínské sportovní značky Li Ning. Greenpeace bude v následujících týdnech s těmito firmami jednat s cílem přeměnit jejich počáteční zájem v silný konkrétní závazek k budoucnosti bez jedů.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Související odkazy
Greenpeace ČR

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz