Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Spotřebitelé volají SOS po telefonu

7.8.2003
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková , tel: 224 239 940

Už přesně rok slouží spotřebitelům poradenská linka „SOS po telefonu“ 900 969 091, provozovaná Sdružením obrany spotřebitelů České republiky. Stala se využívanou možností spotřebitelů konzultovat operativně svůj aktuální spotřebitelský problém.

Ukazuje se, že si telefonní číslo 900 969 091 (s dotovanou cenou 6 Kč/min.) uložili spotřebitelé dobře do paměti. Byla zřízena 8. srpna 2002 jako číslo rychlé pomoci pro situace, kdy si spotřebitel neví rady a potřebuje získat informaci o svých právech či povinnostech prodávajících. Nastávají situace, kdy by v případě, že by spotřebitel nereagoval operativně, mohl být poškozen na svých právech.

Za uplynulý rok vyřídili poradci na lince „SOS po telefonu“ přes 3000 hovorů o celkové délce přes jedenáct tisíc minut. (přesná čísla vyplývají z vyúčtování telekomunikačních služeb a k dispozici jsou zatím pro období do konce června: 2792 hovorů s celkovou délkou přes 11 000 minut, ovšem vzhledem k tomu, že počet hovorů se i v létě pohybuje zhruba kolem 250 za měsíc, což je zhruba tisíc minut, můžeme zodpovědně prohlásit, že jsme za rok překročili číslo 3000).

Nejvíce dotazů se týkalo reklamací (67 %), následují obecné právní dotazy (13 %) a otázky týkající se odstoupení od smlouvy (7 %). Největší nespokojenost mezi výrobky panuje, jako i v ostatních formách spotřebitelských podání adresovaných SOS, s obuví (21 %), spotřebiči (12 %) a elektronikou (19 %) – mobilní telefony jsou ještě zvlášť (10 %). Ve službách měli spotřebitelé nejvíce otázek k opravnám (17 %), telekomunikacím (15 %), cestování a pohostinství (12 %).

Více volají ženy - spotřebitelky (54 %) než muži - spotřebitelé (37 %), ale 7 % všech podání jsme zaznamenali od prodávajících. Nejsou výjimkou situace, kdy si sluchátko předává prodávající se spotřebitelem, aby si vyjasnili svá práva.

Při hodnocení ročního provozu linky můžeme konstatovat, že se stala důležitým prostředkem pro pomoc spotřebitelům v situaci, kdy si nevědí rady a potřebují rychle reagovat. Podle zájmu spotřebitelů, který v současné době sondujeme, uvažuje Sdružení obrany spotřebitelů České republiky o rozšíření jejího provozu. Návrh spotřebitelů na úpravu provozní doby linky „SOS po telefonu“ přijímá sdružení na svých kontaktních adresách (SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1; e-mail: sos@spotrebitele.info; fax: 224239941. Uživatelé internetu mohou vyjádřit svůj názor v anketě, vyhlášené na informačním serveru Svět spotřebitelů, www.spotrebitele.info.

Telefonovat na linku SOS po telefonu mohou spotřebitelé z tuzemské pevné telefonní stanice včetně veřejného automatu. Volání není možné ze zahraničí, a dosud ani z většiny mobilních sítí.




Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114

František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266



Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz