Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Poplatky za zrušení účtu omezují spotřebitele

7.8.2003
PRAHA [Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: Ivana Picková , tel: 224 239 940

České banky vedle jiných poplatků účtují také poplatek za zrušení účtu. Ten však za určitých okolností může omezit možnost spotřebitele vybrat si banku, která je pro něj nejvýhodnější.

Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se opakovaně obracejí spotřebitelé, kteří si stěžují na vzrůstající úroveň plateb za bankovní služby. Někteří z nich se cítí být poškozováni i vysokými poplatky za zrušení účtů, které je omezují v odchodu k jiné bance, která by měla poplatky přijatelnější.. SOS proto nejprve oslovilo spotřebitelské organizace v zahraničí a zjišťovalo, zda banky v jednotlivých zemích účtují poplatek za zrušení účtu a v jaké výši. Z odpovědí jednoznačně vyplývá, že jeho vyžadování je v zahraničí spíše výjimkou.

SOS se následně obrátilo na představitele jednotlivých bank v České republice. V současné době SOS vyhodnocuje odpovědi bank a na základě výsledků zváží další postup.

„Sdružení obrany spotřebitelů České republiky se domnívá, že poplatek za ukončení smlouvy o vedení účtu omezuje právo spotřebitele na výběr banky a ohrožuje tak konkurenci mezi jednotlivými bankami,“ říká Ivana Picková, mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů. „Řada spotřebitelů raději setrvá u původní banky, aby nemusela platit poplatek při přechodu k jiné, a to i když mu nová banka nabízí výhodnější podmínky. Placení tohoto poplatku může být tedy pro spotřebitele omezující. SOS se bude v následujících týdnech obracet na zainteresované instituce a bude hledat řešení, které umožní klientům bank lépe využívat své základní spotřebitelské právo na výběr."



Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.info, 604 956 114

František Lobovský, předseda Republikového výboru
lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266



Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz