Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Petici Město pro lidi za uzavření centra autům podepsalo přes 8 000 lidí

22.4.2003
PRAHA [Oživení], tel: 608 702 154

Petici občanského sdružení Oživení, žádající ponechání dopravních opatření, která vznikla v důsledku povodní, podepsalo více než 8.000 lidí. Lidé v ní požadují zřízení Metropolitních linek Českých drah – obdoby německého S-bahnu, zachování pruhů pro autobusy na magistrále a jejich zřízení na všech víceproudých komunikacích vedoucích do města, uzavření Pražské památkové rezervace pro automobily s výjimkou parkování pro rezidenty a vjezdu pro zásobování přes noc, rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol. Petice bude předána zástupcům města na nejbližším zasedání zastupitelstva.

Po ničivých záplavách v srpnu 2002 byla po dobu přibližně jednoho měsíce z širšího centra zcela vyloučena individuální automobilová doprava (IAD). Další měsíc byla IAD silně omezena. Přes veškeré obavy z kolapsu dopravy ve městě nic takového nenastalo. Tramvaje, přestože přepravovaly cestující z metra, jezdily přesněji a rychleji než kdy předtím. Lidé ze Severního města se díky pruhu pro autobusy dostávali do práce až o 15 minut dříve než za normálního stavu. Kolo bylo využíváno jako prostředek pro dojíždění do práce. Doprava po železnici dostala lidi z okrajů Prahy do centra za cca 15 minut v porovnání s téměř hodinovým popojížděním autem.

Dnes se město vrátilo do stavu před povodní - Karmelitskou tramvaje nemohou pro silný provoz IAD projet a vlaky spojující Wilsonovo a Smíchovské nádraží byly zrušeny. Rychlé spojení Severního města s centrem pomocí pruhu pro autobusy bylo zrušeno. Město je opět naplněno automobily a ti kdo opravdu potřebují projet (např. vozidla integrovaného záchraného systému) ztrácejí drahocené minuty. Cyklostezky a ochranné prvky u škol nejsou zřizovány – rozpočet na cyklostezky je opět nula jako tomu bylo za primátorů Koukala a Kasla, město se vymlouvá na povodně.

Dopravní opatření s výraznou preferencí MHD na úkor IAD se jednoznačně osvědčila. Pražané je chtějí, tato petice je toho důkazem. Vyzýváme zastupitele města, aby přestali přešlapovat na místě a pustili se do realizace zmíněných opatření.

Petr Štěpánek
608 702 154


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz