V Praze proběhne národní konference o integraci
8. 8. 2007 - PRAHA [Rytmus / Econnect]
"O konferenci je velký zájem, ale stále ještě je možno se na ni přihlásit," uvedla Milada Vondráčková z pořádajícího sdružení Rytmus. Cílem konference je přispět k rozšíření a zvyšování kvality společného vzdělávání dětí prostřednictvím prezentace osvědčených postupů a metod (tzv. dobrých praxí) a je určena především pedagogickým pracovníkům základních, středních a speciálních škol, pracovníkům SPC (PPP) a dalším odborníkům, rodičům integrovaných dětí i úředníkům státní správy i samosprávy.
Konference se bude konat ve velké aule a dalších prostorách Pedagogické fakulty UK ve dnech 8. – 10. listopadu. První den je věnován významné vzdělávací akci, jejímž lektorem je pan Marc Vaughan, jeden z největších evropských odborníků v oblasti inkluzivního vzdělávání. 9. a 10. listopadu proběhne řada přednášek a workshopů věnovaných společnému vzdělávání žáků s různou úrovní schopností a znalostí. Svým obsahem je národním předstupněm celoevropské konference o inkluzivním vzdělávání, plánované ve Vídni v dubnu 2008.
Jedním z hlavních témat konference budou výsledky výzkumu uskutečněného v rámci projektu Modelový systém podpory integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných ZŠ, jehož řešitelem je Středisko podpory integrace Rytmus v rámci opatření JPD 3 od roku 2006. Konference se bude věnovat problémům přechodu žáka ze základního do dalšího stupně vzdělávání a ze školy do práce, vlivu společného vzdělávání na další život žáka, vzdělávání učitelů v otázkách integrace včetně alternativních vzdělávacích programů a jejich využití pro integraci, podpoře sociálního začlenění integrovaného žáka mezi vrstevníky, hnutí sebeobhájců a situaci v zahraničí.
Pro případné zájemce o účast na konferenci budou jistě zajímavé i tématické okruhy workshopů, například - Jak jsem se rozhodoval pro integraci svého dítěte do ZŠ (z pohledu rodiče), Sociální integrace, Asistent ve škole, Role speciálního pedagoga ve škole, která integruje, Metody vzdělávání v integrované třídě, organizační formy výuky, úpravy učebních témat, možnosti propojení činnosti třídy a integrovaného žáka a podobně.