Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

V Praze začala kampaň pro rovnost šancí mužů a žen

7. 9. 2006 - PRAHA [OSF / Feminismus.cz]

Kampaň pro rovnost šancí chce připomenout genderové stereotypy přetrvávající v oblasti trhu práce a související s propojením pracovního a rodinného života. Kampaň jde jako jedna z mála mnohem dál než k pouhému upozorňování na nerovnosti a přežívající stereotypy. Nabízí návody, jak sladit práci a rodinu, či jak zavést rovné příležitosti do firemní politiky. Cílovou skupinou, na kterou se zaměřuje, jsou ženy a muži ve všech fázích účasti na pracovním trhu a média.

Kampaň pro rovnost šancí, realizovaná Nadací Open Society Fund Praha a komunikační agenturou Creative Bazaar, je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

"Rovnost mužů a žen v České republice neodpovídá v dostatečné míře standardům a praxi Evropské unie. Naplnění rovnosti příležitostí, zakotvené mj. i v českém právním řádu, stále brání minimální informovanost a stereotypní uvažování veřejnosti," uvádějí iniciátoři kampaně. Kampaň pro rovnost šancí mužů a žen by měla podstatu problému nejen srozumitelně formulovat, ale také ukázat možnosti nápravy.

V rámci kampaně jsou spuštěny internetové stránky www.muziazeny.cz. Webový portál je koncipován jako informační brána pro jednotlivé cílové skupiny. Na stránkách zájemci najdou kontaktní údaje - na státní správu, neziskové organizace řešící problematiku rovných příležitostí, vědecké instituce, poradny a podobně, i praktické informace, jak prosazovat rovné příležitosti na pracovišti. Součástí kampaně je průzkum analyzující nástroje a metody používané k odstranění nerovností na pracovním trhu. Průzkumu se účastní soukromé firmy a organizace veřejné správy, které již mají zkušenosti se zaváděním rovných příležitostí na pracovišti nebo jsou s problematikou alespoň seznámeny.

Pro cílovou skupinu médií je připravován seminář na téma genderově neutrální psaní. Mediální část kampaně probíhá do konce listopadu v pražských vydáních deníků a na velkoformátových plakátech venkovní reklamy.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz