Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

PlanetArk: Německé supermarkety převzaly prodej bipotravin

20. 2. 2007 - PRAHA/NORIMBERK [EcoMonitor]

V minulém roce se v německých supermarketech prudce zvýšila nabídka biopotravin a předpokládá se, že v letošním roce bude jejich prodej ještě stoupat. Podle odhadů prodaly loni řetězce potraviny pocházející z ekologického zemědělství za více než dvě miliardy euro, píše agentura Reuters.

Podle Kai Kreuzera celkový prodej biopotravin v Německu stoupl za poslední rok na 4,5 miliardy euro, což představuje nárůst o 17 % oproti roku předcházejícímu. To znamená, že větší díl prodeje biopotravin vzaly do svých rukou velké obchodní řetězce, zaznělo na konferenci BioFach v Norimberku. Stále větší zaměření německých supermarketů na biopotraviny vede dokonce k tomu, že mnohé malé obchody, které začaly s propagací a prodejem potravin z ekologického zemědělství, dnes téměř krachují, píše agentura Reuters.

„Před pouhými pěti, deseti lety se o biopotraviny zajímala pouze malá část zákazníků, která měla zájem o ochranu životního prostředí,“ prohlásil Kreuzer. „Dnes nakupuje alespoň některé potraviny v bio kvalitě kolem osmdesáti procent obyvatel“. Také se významně rozšířila nabídka ekologického zemědělství. Vedle dřívějších základních potravin, jako je máslo, mléko a brambory, dnes oficiální německou značku bio získalo 35 tisíc druhů zboží. Podle Kreuzera stojí za mohutným zájmem supermarketů o ekologické potraviny i to, že na konvenčních potravinách nemají tak velký zisk.

V Německu jsou ceny potravin jedny z nejnižších v Evropě, což je důsledek konkurenčního boje mezi obchodními řetězci supermarketů a diskontních prodejen. „Zisk z prodeje běžných potravin představuje asi dvě procenta, jaká je marže u biopotravin není známo, ale rozhodně bude podstatně vyšší,“ řekl Kai Kreuzer. Biopotraviny by také podle Kreuzera měly vylepšit pověst obchodů v očích veřejnosti, zejména u diskontních prodejen.

Greenpeace a další organizace ochránců životního prostředí v minulých letech opakovaně upozorňovaly na velmi vysoký obsah pesticidů v levném ovoci a zelenině nabízené diskonty, což prodejnám odlákalo zákazníky. Německý trh s biopotravinami však v té době ignoroval levné velkoprodejny a namísto doma se obchodníci začali rozhlížet v zahraničí.Když zavedl řetězec Lidl do své nabídky bio mléko, dováželo se z Dánska, píše agentura Reuters.

Podle Kreuzera dnes diskontní prodejny našly cestu, jak nabízet zákazníkům biopotraviny, a to velkém množství. Přehlížení levných velkoprodejen ze strany ekologických zemědělců sice skončilo, smíšené pocity ale přetrvávají pořád. „Někteří lidé věří, že větší zájem o biopotraviny je pro celé odvětví požehnáním,“ prohlásil Kreuzer. „Řada dalších je přesvědčena, že je jen otázka času, kdy diskonty využijí svoji převahu a začnou tlačit na dodavatele biopotravin, aby snížili ceny, stejně jako to proběhlo u konvenčních potravin“.

Podle článku agentury Reuters na serveru PlanetArk 16.2. 2007


Hugo Charvát

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Press servis

Snadné zasílání tiskových zpráv NNO do médií.
Využijte internetovou službu Econnectu pro Vás.
http://press-servis.ecn.cz/

Press Service - snadné zasílání tiskových zpráv

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz