Nízkoprahové kluby pro děti a mládež mohou získat finanční podporu
13. 6. 2007 - PRAHA [Econnect / Nadace Vodafone ]
"Cílem programu Vpoho je umožnit rozvoj nových nízkoprahových klubů a rozšířit nabídku těch stávajících," vysvětluje ředitelka Nadace Vodafone Inga Kaškelyte. V předcházejícím kole grantového programu Vpoho v roce 2006 bylo podpořeno celkem 32 nízkoprahových klubů částkou 5 113 000 Kč. Letos bude mezi vítězné projekty z celé České republiky rozdělena částka 3 830 000 korun, přičemž maximální výše grantu je 250 000 Kč. Žádosti nadace přijímá do 30. srpna.
Program Vpoho chce zejména podpořit vznik nových nízkoprahových dětských klubů a organizací, které se nízkoprahovou sociální prací s neorganizovanou mládeží snaží předcházet negativním jevům souvisejícím s dospíváním, jako jsou drogy, kriminalita či šikana.
Nízkoprahové kluby jsou určeny pro děti a mládež, kteří tráví svůj volný čas touláním na ulici či v partě. Kluby představují volnočasovou alternativou k různým zájmovým kroužkům a různým organizovaným aktivitám a poskytují poradenství a sociální servis. Přístup do klubů není omezen financemi, zájmem ani časem příchodu či odchodu, platí pouze zákaz násilí a konzumace alkoholu či drog.
Nízkoprahové kluby tak dětem a mladým lidem nabízejí chráněný prostor pro volnočasové aktivity - tedy poslech vlastní i klubové muziky, promítání filmů na přání, stolní fotbal, stolní tenis, kulečník, air hockey, lezecké stěny, sportovní vybavení, hudební zkušebny s nástroji, výtvarné dílny a podobně. Kluby nabízejí také psychologickou a sociální pomoc od vyškolených pracovníků, ale i možnost popovídat si a svěřit se s problémy. Nízkoprahové kluby představují chráněný prostor, v němž dospívající najde svoje místo, což je přesně to, co v mnohdy nebezpečných velkoměstech a na anonymních sídlištích chybí.
Nadace Vodafone ČR, která grantové kolo na podporu nízkoprahových klubů vyhlásila, vznikla v roce 2005 a zaměřuje se zejména na podporu mladých lidí a zapojení komunikačních technologií do pomoci potřebným. Nadace je financována Vodafonem ČR a nadací Vodafone Group Foundation, která koordinuje charitativní aktivity Vodafonu globálně. Vznik lokálních nadací Vodafone a investice do charitativních projektů je závazná pro všechny pobočky Vodafonu. Vodafone Group byl vyhodnocen jako společensky nejzodpovědnější firma na světě za rok 2006.