Čtvrtý ročník soutěže Město stromů má svého vítěze
14. 7. 2009 - BRNO [Econnect]
Putovní žezlo předají zástupci Krnova téměř za humna – statutárnímu městu Havířov. „Každým rokem je výběr vítězného města nelehký. Bylo tomu tak i letos. Po zhodnocení všech pro a proti nakonec zvítězila dobře připravená a odhodlaná kampaň Havířova,“ řekla Hana Zuchnická z Nadace Partnerství. Od října se tak mohou v Havířově těšit na celou řadu soutěží, výstav a společenských akcí s tématikou stromů. Hned v listopadu se může laická i odborná veřejnost zúčastnit konference s názvem „Zelené město – město budoucnosti“. Tento název si zvolili havířovští i za motto své kampaně, zaměřené na ochranu zeleně a zvyšování zájmu lidí o životní prostředí.
„Hlavní myšlenkou havířovské kampaně je zapojit široké spektrum občanů do rozličných akcí a ukázat, že Havířov není černou perlou Slezska, ale zeleným městem, kde se bude každý občan cítit dobře a bude hrdý na to, že žije právě zde,“ uvedla Jana Pondělíčková, tisková mluvčí Magistrátu města Havířov. Právě myšlenka propojit problematiku zeleně v průmyslových oblastech Slezska s upevňováním vztahu místních obyvatel ke svému městu porotu zaujala.
Generálním partnerem soutěže Město stromů je i v tomto roce společnost Tetra Pak, nově se stal hlavním mediálním partnerem Regionservis. Díky podpoře Tetra Paku získává vítězné město finanční prémii na uskutečnění kampaně. „Za každý strom využitý k výrobě kartonových obalů Tetra Pak vysazujeme deset nových sazenic. Soutěž Město stromů tedy úzce souvisí s našimi aktivitami jinde ve světě, a proto jsme se rozhodli tento projekt ve spolupráci s Nadací Partnerství podpořit. Věříme, že tak přispějeme k vytváření lepšího životního prostředí v českých a moravských městech,“ doplňuje Hana Zmítková ze společnosti Tetra Pak.