V Praze startuje 8. ročník Akce cihla
2. 5. 2007 - PRAHA [Econnect]
-Foto Charita: Brněnská cihla 2005-
Společným cílem akce zůstává podpora rozvoje neústavních sociálních služeb v daných regionech. V rámci Akce cihla 2007 budou z výtěžku podpořeny projekty, které v souladu s moderními trendy nabízejí alternativy k ústavní péči pro klienty s mentálním postižením.
Základním pilířem tradiční Akce cihla je prodej benefičních cihel přímo na ulici v centru jednotlivých měst. Zatímco Brno zahájilo prodej již před 14 dny, Praha otevírá své stánky slavnostně 2. května v ulici Na Příkopě, kde se bude od 14 hodin konat celá řada doprovodných akcí. Dalšími „stanovišti“, kde lze benefiční cihlu za 100 kč zakoupit budou Františkánská zahrada, metro Anděl, od poloviny května se přidá stanoviště před metrem na I. P. Pavlova a od konce května také ulice Na Kampě. Každý, kdo si nadační cihlu zakoupí, přispěje na výstavbu chráněného bydlení pro lidi s mentálním postižením.
Výtěžek z pražské sbírky bude využitý na rozšiřování chráněného bydlení v obci Slapy. Cílem je dokončení třetího objektu v obci Slapy, ve kterém vznikne chráněné bydlení pro samostatnější klienty s mentálním postižením. Část výtěžku bude použita i na rozšíření pracovního centra Slapy.
Regionální partneři a města se zapojí do celonárodní akce většinou od měsíce června. Každý z nich však bude výtěžek ze svého prodeje směrovat do vlastních projektů v daném regionu. Například výtěžek ze sbírky v severních Čechách, kde akci organizuje o.s. Jurta, bude využitý na realizace tréninkového bytu v Děčíně a druhého bytu v Ústí nad Labem. Výtěžek z Plzně zase poputuje na projekt chráněného a podporovaného bydlení „Můj 1+0“, přičemž tato možnost alternativního bydlení pro dospělé lidi s mentálním postižením bude v Plzni zatím ojedinělá.
Hlavním organizátorem a iniciátorem sbírky je o. s. Portus Praha. „Zapojení více regionů do nápadu, který se v minulých sedmi letech osvědčil nejen v Praze, dává Akci cihla celorepublikový význam. Koordinace pod společnou hlavičkou se pak stává daleko zajímavější pro media i sponzory,“ říká hlavní koordinátor Akce cihla, Tomáš Masopust.
Možná díky tomu se i letos podaří Akci cihla „proniknout“ na televizní obrazovky se svým sociálním spotem. Výroba spotu, který poběží od konce května v České televizi, byla pro letošní rok svěřena renomovanému reklamnímu a klipovému tvůrci Jakubu Kohákovi.