V novém školním roce na žáky čekají interkulturní workshopy
31. 7. 2007 - PRAHA [Multikulturní centrum Praha / Econnect]
"Cílem dílen je podnítit v žácích respekt k odlišnostem jakéhokoli druhu. Informace podané zábavnou formou je mají povzbudit, aby se zajímali o menšiny v ČR a vnímali jejich odlišnost jako obohacující, nikoliv ohrožující. Dílny tak rozšiřují kompetence žáků umět se orientovat ve světě a utvářet si vlastní názor," říká manažerka projektu Michaela Vodenková Poláková.
"Dílny vycházejí z originální metodiky Multikulturního centra Praha z roku 2002 ověřené na základních a středních školách po celé ČR. Od té doby jsme uspořádali více než 500 interkulturních dílen. V rámci projektu Otevřená škola byly dílny inovovány a zrevidovány tak, aby reflektovaly aktuální dění v dané problematice," dodává manažerka projektu.
Lektoři interkulturních dílen jsou příslušníci daných menšin nebo vystudovaní odborníci zabývající se konkrétní kulturou či oblastí. Jedna interkulturní dílna trvá 90 minut a MKC Praha ji organizuje pro jednu třídu a jejího učitele, který po skončení dílny může probírané téma dále rozšířit ve své výuce.
Od školního roku 2007/2008 je Multikulturní výchova jako jedno z průřezových témat zařazena v rámci školské reformy MŠMT do Rámcového vzdělávacího programu. Interkulturní dílny tak reagují právě na tyto výchovně-vzdělávací cíle a lze na ně navázat ve výuce v řadě předmětů, například v občanské výchově, jazycích, zeměpisu, dějepisu, výtvarné či hudební výchově a dále.
MKC Praha nabízí pro nadcházející školní rok celkem sedm interkulturních dílen: Romská dílna, Vietnamská dílna, Náboženská dílna, Národy a národnosti na území Ruské federace, Uprchlická dílna, Dílna - Jak se žije s handicapem a také Protipředsudkovou dílnu.