Za pozastavení přípravy přivaděče může hlavně investor, tvrdí Děti Země
13. 8. 2008 - ÚSTÍ NAD LABEM [Econnect/Děti Země]
Ten tyto své praktiky použil již také při hodnocení tras dálnice D8 přes České středohoří, kde se různě dlouhé tunelové varianty zcela ignorovaly.
„Pozitivní určitě je, že ministerstvo zde jen útrpně nepřihlíželo dopravně-betonářským nápadům, jako se to stalo před dvanácti lety s dálnicí D8, kdy jsme se marně dožadovali posouzení variant s dlouhými tunely,“ tvrdí Miroslav Patrik z Dětí Země, které se hodnocení vlivů přeložky silnice I/13 také účastnily.
Současně připomíná, že Děti Země už v říjnu 2007 spolu s místními sdruženími Občanské sdružení pro ekologickou dopravu Děčínska a OS Podmokly odmítly postavit přeložku na místě železniční tratě č. 132. Navrhly proto využít a optimalizovat tzv. malšovický koridor s delšími tunely, který spojí silnici I/13 mezi dálnicí D8 a Děčínem a I/62 mezi Ústím nad Labem a Děčínem mimo obytnou zástavbu města.
„Výsledek také jistě ovlivnilo velké nasazení dotčených místních sdružení, které celý problém uchopily zcela profesionálně a využily svých občanských práv a zákonů, aby odbornými argumenty nabouraly sebejistotu některých úředníků i politiků, že už je dávno rozhodnuto,“ připomíná dále Patrik.
Děti Země proto očekávají, že investor začne urychleně a seriózně připravovat variantu přeložky v jiném koridoru a nikoliv, že problém „uloží k ledu“ a nechá tak lidi postižené automobilovou dopravou svému osudu.