Greenpeace: Kimberly-Clark bude zelenější
7. 8. 2009 - PRAHA [Econnect/Greenpeace]
Greenpeace, které s firmou na standardech pracovalo, tím zároveň ukončuje svoji několikaletou globální „Kleencut“ kampaň, která byla namířena právě na společnost Kimberley-Clark a její značky, aby zabránila plošnému kácení pralesů v Severní Americe a Kanadě. Do kampaně se zapojilo i Greenpeace v České republice, které při této příležitosti vydalo Průvodce šetrným nakupováním, zaměřeným právě na papírové hygienické potřeby.
„Chceme využívat dřevo ekologicky šetrným způsobem a dnešní oznámení posiluje naši vedoucí pozici v této oblasti,“ prohlásil Suhas Apte, viceprezident Kimberly-Clark. „Věříme, že s využitím certifikovaného dřeva a recyklace můžeme dosáhnout kvality výrobků, které zákazníci od našich dobře známých značek očekávají. Děkujeme Greenpeace za pomoc při tvorbě ekologičtějších standardů.“
Kimberly-Clark si stanovila postupné cíle, na jejichž konci bude pro své papírové výrobky, včetně značky Kleenex, používat ze 100% pouze dřevní vlákno pocházející z ekologicky šetrných zdrojů. Výrazně větší recyklací a využitím dřeva pocházející lesů, kde se řídí mezinárodními pravidly zdravého hospodaření (Forest Stewardship Council – FSC) přispěje k ochraně ohrožených pralesů. Společnost se zavázala, že do roku 2011 bude v Severní Americe již 40% jejich papíru recyklovaného nebo FSC certifikovaného.
Do roku 2011 Kimberly Clark také zcela zastaví nákup necertifikovaného dřeva z kanadského boreálního pralesa. Jde o největší severoamerický prales a jednu z největších zbylých pralesních ploch na světě, která je domovem početných a vzácných druhů živočichů a rostlin. Jedná se také o největší pozemní zásobárnu uhlíku na světě, proto má jeho ničení i významné dopady na ochranu klimatu.
Nové standardy rovněž posilují dlouholetý závazek společnosti Kimberly-Clark nepoužívat dřevo z ilegálních zdrojů. Jak dodal Scott Paul, vedoucí lesní kampaně Greenpeace v USA, „nové standardy Kimberly-Clark dokazují, že začnou-li odpovědné firmy a Greenpeace spolupracovat, výsledek je dobrý nejen pro byznys, ale i pro planetu.“