Křižovatka smrti na nábřeží Kapitána Jaroše se dočkala opravy
11. 4. 2012 - PRAHA [Econnect/Auto*Mat]
„Trvalo to dlouho, ale je dobře, že vedení města konečně k rekonstrukci křižovatky přistoupilo. Šlo o jedno z nejnebezpečnějších míst v Praze. Je třeba poděkovat všem, kdo se na jeho opravě podíleli,“ říká Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.
Ode dneška bude přecházení pěti pruhů vozovky bezpečnější pro chodce. Cestující tramvajemi ocení, že nástupní ostrůvek byl rozšířen a doplněn zábradlím. Křižovatka má i nové pásy pro odbočení cyklistů. Město nejprve křižovatku opravit chtělo, jenž pak byl projekt kvůli úsporným škrtům zrušen. Řadu týdnů se zdálo, že i po rekonstrukci tramvajové trati zůstane nebezpečná křižovatka beze změn. Rozhodnutí o opravě padlo na poslední chvíli. V odpovědi na interpelaci na únorovém zasedání pražského zastupitelstva ji Auto*Matu slíbil primátor Bohuslav Svoboda.
„Město by mělo vnímat bezpečnost chodců jako prioritu. Doufáme, že úpravy i dalších podobných míst už budou probíhat automaticky i bez přímé intervence primátora, jak je tomu ve všech vyspělých metropolích,“ dodal Vratislav Filler.
Křižovatka je důležitým uzlem pro chodce i cyklisty. Jak ukázalo sezónní sčítání cyklistů v červnu 2010, denně tímto místem projelo 500 lidí na kolech, převážně vyjíždějících z třídy Dukelských Hrdinů. Od té doby se počet cyklistů v Praze zvýšil zhruba o polovinu. Automatické sčítání v roce 2011 ukazuje špičkové průjezdy třídou Dukelských Hrdinů až 800 cyklistů denně.