The Independent: No News Today
16. 5. 2006 - PRAHA [Econnect]
- The Independent -
Noviny se tak zapojily do kampaně RED, iniciativy, která chce získat prostředky na boj s AIDS komerční cestou: prodejem produktů a služeb s prestižní značkou. Lidé si mohou pořídit sluneční brýle Emporio Armani, boty navržené Gilesem Deaconem, trička šitá v Africe z africké bavlny, stylový červený mobil anebo platební kartu, jejímž pouhým používáním její majitel kampani přispívá.
Kampaň představil frontman kapely U2 Bono společně s filantropem Bobby Shriverem na Světovém ekonomickém fóru v Davosu. RED je další aktivitou zpěváka, který je známý tím, jak neustále "mluví do politiky": kromě boje proti AIDS se angažuje ve snahách o odpuštění dluhů nejchudším zemím, zapojil se do obchodování ve Fair Trade a mimo jiné aktivizuje i početné publikum svých koncertů. A to nejen v písničkách – motivy Všeobecné deklarace lidských práv nebo třeba vězňů svědomí se objevovaly při posledním turné i na obrovském plátně nad pódiem. A v bookletech alb nikdy nechybí adresy Amnesty International, Greenpeace a dalších organizací.
Dnešní výtisk Independentu má ambice probudit čtenáře k aktivitě právě na pomoc Africe. "Subsaharská Afrika je domovem deseti procent světové populace a šedesáti procent světové AIDS populace. Právě teď je v Nigérii 1,8 milionu sirotků AIDS. Na celém kontinentu je jich 12 milionů," píše se v novinách, kde dostává prostor pestrá škála témat, jako jsou změna klimatu, fair trade, G8 nebo nedostatek vody.
Hrozivé statistiky AIDS jsou ale hlavním tématem. "V Jižní Africe letos zemře na AIDS 4000 učitelů. ... V každé školní třídě v Botswaně je nejméně jedno HIV pozitivní dítě. Každý den je v Africe infikováno 9000 lidí. ... Jen 16 procent HIV pozitivních lidí v Africe může doufat, že dostane antiretrovirální léky," varuje Independent.
Polovina výtěžku z prodeje dnešního vydání novin bude věnována aktivitám bojujícím s AIDS v Africe.