Povolební beseda o tom, co zajímá občany Děčína
27.11.2002
DĚČÍN [Arnika Děčín]
Autor: Kamil Repeš, tel: 412 510 650
Úkolem besedy bylo seznámit občany s novými představiteli města a s jejich názory na navržená témata.
Prvním tématem byly povodně a otázky s nimi spojené.
V souvislosti s povodněmi se hovořilo o koordinaci činností před i po povodních a o pomoci občanů a sdružení , kteří spontánně pomáhali a zapojovali se do prací. Z úst zastupitelů zaznělo poděkování a obdiv všem lidem a organizacím, které pomáhaly při povodních i odstraňování následků.
Mluvilo se například o krytém plaveckém bazénu a opodál postavené stanici Centrální záchranné služby, která byla po dobu povodně téměř nepřístupná. Dozvěděli jsme se například, že stavbu této stanice financovala firma vlastnící benzínovou pumpu na Starém městě, a že byla projektována na tzv. stoletou vodu, díky čemuž nedošlo k jejímu poškození.
Dalším tématem byl Děčínský zámek.
Diskutovány byly různé názory a návrhy na využití a zatraktivnění Děčínského zámku. Většina přítomných představitelů města se shodla na tom, že celkové zprovoznění Děčínského zámku by mělo být jednou z priorit pro oživení našeho města a rozvoj turistického ruchu.
Následující téma se týkalo dopravy ve městě a s ní související cyklistiky.
Velké kritice byl vystaven pomalý systém odbavování v autobusech MHD, nevyhovující zejména ve špičkách, kdy dochází k hromadění autobusů na zastávkách, což není ani ekologické ani ekonomické. Hovořilo se také o špatné návaznosti spojů MHD na příjezdy vlaků nebo na linky dálkových autobusů a neefektivním harmonogramu jízdních řádů, který neodpovídá poptávce ze strany cestujících. V souvislosti s dopravou bylo také zmíněno připravované výběrové řízení na zpracovatele cyklistické studie, na kterém se bude podílet Arnika Děčín spolu s Městem Děčín. Tato studie by měla mapovat možnosti umístění hlavních cyklistických tras propojujících okrajové části města s jeho centrem. Bylo zde zmíněno, že vybudování sítě cyklistických tras bude přínosem pro město také z hlediska turistického ruchu.
Posledním bodem diskuse bylo téma rozvoje občanské společnosti.
V tomto bodě byla připomenuta ne příliš dobrá spolupráce a komunikace mezi občanskými sdruženími a bývalým vedením města. Jeden z členů nového městského zastupitelstva podotknul, že spolupráce mezi vedením města a občanskými sdruženími je velice potřebná a může velkou měrou přispět k rozvoji města. Je důležité, aby se občan stal rovnoprávným partnerem města a aby občanům bylo pravdivě a otevřeně předkládáno hospodaření města, cenová politika ve vztahu k zakázkám a další.