Český Telecom předal společnosti Člověk v tísni při ČT prvních deset milionů ze „Žluté linky“
13.9.2002
PRAHA [Člověk v tísni]
Autor: Karla Štěpánková, tel: +420 2 6113 4401
"Člověk v tísni svojí velikostí a stabilitou zaručuje, že je subjektem, který dokáže férovým způsobem peníze nejen získávat, ale také rozdělovat," komentoval důvěru České televize ke společnosti Člověk v tísni při ČT Balvín. "Pro nás jako zakladatele této společnosti je důležité, že se peníze ze sbírky SOS povodně dostanou skutečně k těm správným lidem, kteří pomoc opravdu potřebují."
Tomáš Pojar poděkoval Českému Telecomu za poskytnutí Žluté linky. „V následujících dnech, týdnech a měsících bude nejdůležitější kontrola nad tím, jak budou prostředky vybrané prostřednictvím Žluté linky využity. Společnost Člověk v tísni při ČT ručí za to, že svěřené prostředky budou použity cíleně do těch nejvíce postižených oblastí. Budeme se snažit pomoci těm nejpotřebnějším“, řekl při předávání symbolického desetimilionového šeku Pojar.
"Největší dík patří těm, kteří tuto sumu protelefonovali a rozhodli se tak naším prostřednictvím pomoci lidem, kteří to potřebují. Jsme rádi, že vzájemná solidarita existuje", dodal Klíma
Od prvních dní povodní zprovoznil Český Telecom zvláštní Žlutou linku. Na telefonní číslo 0900 / 60 90 40 se za necelý měsíc dovolalo více než 107 tisíc lidí. Touto formou již přislíbili zaplatit prostřednictvím svých telefonních účtů 21 090 673 Kč. Průměrně strávili lidé u svých telefonních sluchátek přes 3 minuty. Této formy přispění, kdy každou minutou po kterou drží sluchátko přislíbí zaplatit 60 Kč na konto veřejné sbírky SOS Povodně, mohou volající využívat až do konce listopadu.
Kromě bleskové nabídky Českého Telecomu na povodňovou situaci zareagovali rychle i mobilní operátoři. "Vstříc nám vyšel T-mobil i Český mobil (Oskar), takže se kromě sítě Eurotel dá na zvláštní Žlutou linku Českého Telecomu volat i z mobilních telefonů" sdělil Tomáš Pojar.