Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - občanský sektor
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Rychlodráha zlepší dopravní situaci v Praze 6

17. 1. 2005 - Petra Kolínská, Občanské sdružení Wuchterlova

Občanské sdružení Wuchterlova působící na Praze 6, sdružení EKO Břevnov a pražská pobočka Dětí Země podporují projekt rychlodráhy spojující centrum Prahy s Kladnem a letištěm Ruzyně a jsou znepokojeny přístupem vedení Městské části Praha 6, která rychlodráhu odmítá bez ohledu na to, že projekt byl z velké části upraven podle jejích připomínek.

Rychlodráha Praha – Kladno s odbočkou na ruzyňské letiště řeší hned několik dopravních problémů s negativními důsledky pro Prahu 6:
a) rychlodráha nabídne rychlou a pohodlnou přepravu cestujícím z Kladna, a výrazně tak sníží automobilovou zátěž na Evropské, Vítězném náměstí a přilehlém okolí;
b) rychlodráha umožní rychlou a komfortní dopravu klientům letiště;
c) rychlodráha částečně zlepší obslužnost Prahy 6.

Odpůrci rychlodráhy prosazují metro. To však coby městský dopravní systém není ve srovnání s multifunkční rychlodráhou schopno pojmout tolik funkcí jako navrhovaná rychlodráha a navíc je investičně mnohem náročnější.

Neopominutelná je také míra přepravního komfortu – stanice Dejvická je v současné době plně vytížena a i při kratších intervalech by cestující jezdili stejně jako dnes v přeplněných vagonech. „Může se to zdát jako maličkost, ale porovnejme si poměr míst k sezení a k stání ve vagonech rychlodráhy a ve vagonech metra. Je jasné, že lidé budou více ochotni vyměnit svůj automobil za veřejnou dopravu, pokud budou cestovat pohodlně, tedy v sedě a s minimem přestupů," připomíná Martin Vidlák ze sdružení Wuchterlova.

„Za důležité považujeme také to, že projekt rychlodráhy byl na základě připomínek upraven tak, že hlavní argumenty odpůrců již neplatí – na trati nebudou jezdit nákladní vozy, úsek vedený Stromovkou bude celý v raženém tunelu, na trati bude platit tarif Pražské integrované dopravy a díky moderním vozům a kolejovému vedení budou bez problémů splněny hlukové limity,“ dodává členka sdružení Petra Kolínská.

Rychlá pozemní kolejová doprava spojující funkci příměstskou a městskou se osvědčila v mnoha evropských velkoměstech – výhody tzv. S-Bahnu můžeme dobře vidět např. v Berlíně nebo v Paříži.

Občanské sdružení Wuchterlova vyzývá zastupitelé Prahy 6, aby na své dnešní mimořádné schůzi požadovali od autorů projektu přesné informace o jeho současné podobě a neodmítali jej na základě hrubě zkreslených tvrzení odpůrců rychlodráhy. Zastupitelé i občané mohou navíc projekt připomínkovat ve stále probíhajícím procesu EIA, a tak podpořit dopravní stavbu, která Praze 6 pomůže výrazně snížit intenzitu individuální automobilové dopravy v této městské části.

Kontakt pro novináře:
Mgr. Petra Kolínská
členka výboru Občanského sdružení Wuchterlova
tel.: 776 55 20 22

Ing. arch. Ivan Lejčar
ALEJ – architektonický ateliér
tel.: 604 579 081

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

20. 1. 2005
24. 1. 2005
10. 2. 2005
28. 1. 2005
1. 2. 2005
1. 2. 2005
9. 3. 2005

Související články

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz