Econnect - zpravodajství

Tiskové zprávy

ECE se s občany nebaví, zastupitel čeká na údaje o hluku a emisích již více než půl roku.

14.4.2004 - PRAHA (Oživení ) - Společnost ECE již více než před půlrokem slíbila dodat hlukovou a rozptylovou studii zastupiteli za zelené Štěpánkovi, dodnes se však nemá k plnění slibu. Přitom na zasedání zastupitelstva, které se konalo v pracovní době a na vzdálené Novodvorské namísto na radnici v Táborské, kam by to měli obyvatelé Pankráce pár kroků, zástupce firmy Wegmann opakovaně slíbil dodání této studie. Od té doby již MDS opakovaně zrušilo dopravní řešení jako nezákonné a MMR územní rozhodnutí. Pan Wegamann však na zastupitelstvu uvedl, že bude mít do konce roku veškerá povolení.

Zástupce firmy přitom připustil tvorbu 9500 nových parkovacích míst pro Pankráckou pláň, z toho 4 500 pro zástavbu oblasti Pentagonu, tj. hlavně pro projekty ECM a ECE a pro samotné arkády přes 1000 parkovacích míst. Koeficient vyvolaných jízd je investorem uváděn ve výši 3,87, tj 36 800 nových jízd pro oblast Pankráce. To je například třetina kapacity Severojižní magistrály za 24 hodin. Samotné Arkády by vyvolaly 4000 nových jízd. Parkoviště by přitom nesloužilo místním, protože provozovatel hodlá vybírat za stání delší než 3 hodiny poplatek. To vše logicky povede k výraznému nárůstu hluku a emisí, k němuž se zástupci firmy na zasedání zastupitelstva nevyjádřily ani je během následujícího půlroku nedodali. Veškeré údaje v této TZ jsou zvýrazněny v doslovném zápise ze zasedání zastupitelstva níže.


Petr Štěpánek, CSc.

Zastupitel MČ Praha 4

Předseda krajské organizace Praha Strany zelených

Příloha: doslovný zápis ze zasedání zastupitelstva městské části Praha 4 z 24.9. zajímavé části zvýrazněny.

Ing. Milan Trávníček: Dobrý den. Já jsem chtěl požádat, zda by bylo možno bod číslo 2 přesunout na pozdější dobu, zhruba po přestávce, protože by to určitě zajímalo nejen zastupitele, ale i občany a ne každý z občanů může přijít už ve 14.30.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Podle této dohody, že to bude na začátek to bylo konzultováno se všemi předsedy klubů již na minulém politickém grémiu a podle toho jsme se takto dohodli.

Ing. Milan Trávníček_: Zkuste to zvážit, protože si myslím, že i ostatní lidé, kteří chtějí mít nějaké poznámky k využívání pozemků Prahy 4 tak mají přijít také na konec.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Takže dáváte protinávrh dát bod 2 někam po přestávce. Protinávrh - bod číslo 2 dát po přestávce. Je ještě nějaký další návrh? Prosím, technicky.

Pan Petr Kuchař: Já bych jen technickou. Tady jde o to, že by se k tomu měli vyjádřit i zástupci, kteří ten materiál mají prezentovat, jestli jim to vadí nebo nevadí.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Technika je objednaná do páté hodiny, nicméně protinávrh padl. Ještě pan Choděra.

Mgr. Choděra: Já bych zásadně nic proti tomu neměl, ale zase na druhou stranu to považuji za neseriozní vůči těm lidem, kteří o to zájem projevili, věděli, že to bude ve 14.30 a teď tu budou dvě tři hodiny čekat. Myslím si, že k nim je to zase v tomto směru neseriozní.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Je ještě nějaký další návrh, nebo diskuse? Ne, takže první máme protinávrh pana Trávníčka - bod č. 2 přeřadit po 17. hodině.

Kdo je prosím pro? (Hlasuje se.) Osm pro.

Kdo byl prosím proti? 20.

Kdo se zdržel? Devět. Děkuji.

Takže druhým bodem je našeho programu je: Seznámení se záměrem zástavby centra Pankrácké pláně na který byli přizváni zástupci investora, kterým myslím bude dceřiná firma společnosti ECE Projektmanagement Praha s.r.o. a tito zástupci, což by měl být pan Wegmann, vent. Hintze a Švarbach, by měli provést prezentaci. Pak by byl prostor na dotazy a event. odpovědi. Já bych proto prosil zástupce investora, aby v krátkosti napřed představil formu té technické prezentace, poté cosi o sobě, jako o investorovi a potom následně už ten vlastní investorský záměr. Proto prosím pana Wegmanna.

Pan Wegmann: Dobré odpoledne, dámy a pánové. Předně bych chtěl poděkovat vám všem za tuto možnost, kterou jste nám udělili představit náš projekt Pankrácké pláně. Představil bych sebe - moje jméno je Jiří Wegmann, vedle mne stojí pan Jens Hintze, oba dva jsme jednateli společnosti ECE Projektmanagement Praha, která je mateřskou společností Pankrác shoping center, a. s. a vedle nás stojí paní Doubravová, která bude překládat pár vět při představení naší společnosti panem Jens Hintzem.

Pan Jens Hintz: Budu mluvit německy ale pokusím se být stručný. Rád bych vás pozdravil jménem společnosti ECE Hamburk. ECE byla založena v roce 1965 v Hamburku a již asi 40 let se zabývá stavbou, správou, rozvojem nákupních center velkých měst v Evropě. ECE je částí skupiny Oto, což je světový zásilkový obchod s obratem asi 23 miliard euro a přibližně 80.000 pracovníky. Celkem ECE zaměstnává více než 1800 spolupracovníků a ve stoprocentní dceřiné společnosti ECE Praha je nás 25 Čechů. ECE provozuje v současnosti 73 nákupních center v Evropě - v Německu a v sousedních zemích a rádi bychom postavili nějaké i v Praze. Momentálně máme dalších 13 obchodních center, která se nacházejí ve fázi plánování, výstavby. Dále máme 6600 nájemců na ploše asi 2 miliony metrů čtverečních. Na některých příkladech vám nyní chceme ukázat některá naše obchodní centra.

(Výklad s pomocí promítání filmu po celou dobu prezentace).

Právě jste viděli centra v Berlíně, v Ziegenu, Postupimi. Jsme přesvědčeni o tom, že v Praze na Pankráci dokážeme realizovat neméně krásný projekt, jako všechny ostatní. Tímto bych chtěl ukončit svou krátký přednes a předávám slovo opět panu Jiřímu Wegmannovi.

Pan Jiří Wegmann: Děkuji. Já bych začal konkrétním pohledem na dnešní stávající situaci na Pankrácké pláni. Zde můžete vidět letecký pohled na budovu bývalého Českého rozhlasu. V popředí stojí budova Motokovu a na místě dnešní stávající tržnice by mělo být v budoucnosti vybudováno naše nákupní a společenské centrum. Zde vidíte pár pohledů na to, jaká je stávající situace, jak se prodává, jak vypadá kultura obchodu zde, jaký druh zboží se zde nabízí. Jedná se zde hlavně o potraviny, to znamená ovoce, zeleninu, plus alkohol, cigarety, textilie. Takže, kdo tuto tržnicí zná ví, v jaké kvalitě se ty textilie pohybují. Zde již přicházíme ke konkrétnímu plánu, jak by měl náš objekt vypadat. Můžete vidět stávající třídu 5. května na východě, dále zde tzv. Pentagon je ohraničen ulicemi Na Strži, Na Pankráci, Hvězdova, Pujmanové a Milevská. Zde je vidět náš objekt integrovaný dohromady se zábavným centrem, které bude investováno společností ECM a zde je vidět, jak konkrétně bude náš objekt v budoucnu vypadat.

Zde vám nabízíme malou fotomontáž s pohledem do budoucna, abyste si dokázali všichni představit, jaká je naše vize a jak by v budoucnosti toto centrální náměstí v Praze 4 mohlo vypadat. Zde je pohled na model - zde je hlavně důležité srovnávat hmotnost mezi naším objektem a objektem, např. Motokovu nebo Českého rozhlasu. Zde vidíte, jak asi bude velké budoucí společenské centrum, které bude integrováno do našeho nákupního centra. Zde na tomto záběru už vidíte půdorys - to je půdorys suterénu. Zde můžete vidět přímý přístup do nástupní haly stanice metra Na Pankráci s tím, že zde bude veden průchod kompletně celou pasáží k velkoprostorové samoobsluze. Zde je přízemní podlaží. Tady bych rád upozornil na střední pasáž, která se stane v budoucnosti tržištěm a nahradí dnešní tržnici, která je v tomto místě a kde budou instalovány stálé stánky se zeleninou a ovocem, uzenářským zbožím, sýry, další potraviny, podle výběru a podle struktury nájemců, které dnes už máme zasmlouvány.

To je již první nadzemní podlaží. Zde vidíte strukturu hlavních nájemců. Zde se bude jednat hlavně o domácí potřeby, textil, elektroniku, gastronomii apod. V dalších nadzemních podlažích budou hlavně parkovací stání. Počítáme s cca 1050 místy. Zde vidíte, jak bude situace na střeše. Střecha kompletně bude zazeleněná, bude fasáda směrem do ulice Hvězdova, aby odstínila nájezdovou rampu do garáží. Na tomto místě již vidíte - toto je pohled z východu na západ směrem k budově Českého rozhlasu, tohle je z opačné strany ze západu na východ. Zde vidíte pohled jižní a zde ze severu, to znamená, od ulice Hvězdova. Zde jsou pohledy do budoucí pasáže, jak by měla být strukturována. Zde je již vytvořen model pasáže nástupní s velkou reklamní cedulí a zde vidíte pohled cca z místa, kde je dnes výstup ze stanice metra Pankrác, jak by v budoucnosti potom centrální náměstí o ploše cca 6000 metrů čtverečních mohlo vypadat. Na pravé straně vidíte vchod do kulturního centra, uprostřed je vchod do našeho nákupního a společenského centra. Zde vidíte dopravní řešení. Je to důležitý moment, protože Magistrát hl. m. Prahy váže na zhotovení resp. kolaudaci tohoto dopravního řešení i zkolaudování celého objektu nákupního a kulturního centra. Vidíte podle číselného značení, v jakých etapách se toto dopravní řešení bude realizovat. Nejdříve vzniknou kruhové objezdy, potom rozšíření ulice Na Strži, Na Pankráci a Hvězdova a dále napojení na ulici 5. května. Tato investice obnáší cca 240 milionů Kč a bude napůl nesena naší společností a společností ECM.

Tady vidíte přímé dopravní napojení našeho nákupního centra, to je na úrovni silnice, v podstatě celé jak vjezd do podzemního zásobování, tak i vjezd do garáží bude kompletně odhlučněn a emisně oddělen od ulice Hvězdova a od protistojících obytných domů. Zde máme pár základních bodů ke stavebnímu právu. Jak vidíte, celý vývoj tohoto území byl uskutečněn na podkladě územního plánu. Dnes se nacházíme u objektu Arkády Pankrác, kde bylo 29. srpna vydáno územní rozhodnutí a kde pravomocné územní rozhodnutí očekáváme v prosinci 2003. Na dopravní řešení bylo provedeno ústní projednání 12. 8. 2003 a pravomocné územní rozhodnutí očekáváme také v prosinci 2003. Přeložky inženýrských sítí, které jsou důležité pro výstavbu celého objektu - na ně máme vydáno již dnes pravomocné územní rozhodnutí a pracujeme na stavebním povolení. Na kabel 22 kilovoltů bylo vydáno 13. 6. 2003 a pravomocné územní rozhodnutí očekáváme ještě v tomto měsíci. Jak vidíte, tady ještě dílčí kroky, které očekávají obchodní a společenské centrum - jak jsem říkal, v prosinci 2003 bychom měli mít územní rozhodnutí pod právní mocí. Stavební povolení očekáváme ve 3. čtvrtletí příštího roku, zahájení stavby v tomtéž měsíci - říjnu 2004. A otevření celého objektu v březnu 2006. Zde jsme chtěli oslovit pár pozitivních účinků pro MČ Praha 4, které jsou z našeho pohledu velice důležité a které oslovují nejen to, proč podnikatel podniká, to znamená, aby vydělával peníze, ale aby také přinesl něco tomu území, ve kterém se budoucí objekt má nacházet. Takže oslovuje vytvoření městského centra v Praze 4 díky atraktivně upravenému nákupnímu místu a novému centrálnímu náměstí. Soustředění kupní síly na území Prahy 4. Nenastává odliv zákazníků k nákupním centrům na zelené louce, jako např. Průhonice nebo Zličín. Asi 1100 nových pracovních míst. Ta už dneska můžeme garantovat, protože ze zkušeností víme, že minimálně těchto 1100 pracovních míst na tomto místě vznikne. Další účinky - vznikne předpoklad pro odstranění nevzhledné stavební ruiny, bývalé budovy Československého rozhlasu, která bude v budoucnosti rekonstruována. Dále budou realizována rozsáhlá dopravní opatření a dále bude mít tato lokalita pozitivní hospodářský vývoj při udělování zakázek domácím společnostem a např. stavebním společnostem, které jsou osídleny na MČ Praha 4.

Tady ještě oslovujeme jak by se v budoucnosti měla skládat struktura obchodu. Jedná se hlavně o potravináře, textil, domácí potřeby, elektronika, služby atd. Pár slov ještě k rozsahu této investice. Naše společnost by zde chtěla investovat tři miliardy korun, z toho do dopravní infrastruktury 235 milionů korun a do obnovy inženýrských sítí 125 mil. Kč.

Já bych na tomto místě skončil svou krátkou prezentaci, poděkoval bych vám za pozornost a jestliže máte někdo otázky, rádi vám stojíme za podpory ještě profesionálů tady k dispozici.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Já děkuji. Pane inženýre, já bych vám položil vlastně tutéž otázku, kterou jsem již položil na radě a co byla suma otázek, které měla rada nad rámec této vaší prezentace. Týká se toho, že v dané chvíli, ač to prostředí není úplně nejvhodnější, resp. je nevhodné, tak přece jen funkci nákupu a prodeje tam plní. Tak za prvé kdybyste ještě řekl, než otevřeme příslušnou diskusi, jak si představujete vyřešit po dobu výstavby, kde v té lokalitě se bude tento prodej odehrávat. To je za prvé. A za druhé, zda uvnitř tohoto komplexu bude pouze řekněme typu supermarket, kde si vezmu vozíček, vjedu za pokladny a pak najednou zaplatím, nebo zda tam bude i zastoupen různý drobný maloobchod - prostě půjdu kolem, koupím si tu 10 dkg rajčat, tu kytku pro slečnu a tyto věci. Za a) dočasně, co s tím maloprodejem a za b), co pak když to dopadne a bude postaveno.

Pan Jiří Wegmann : Mně je na jednu stranu líto, že tady veřejnost není zastoupena v hojnějším počtu, protože to je hlavně otázka, která ji zajímá. (Připomínky z pléna.)

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Pane kolego, prosím vás, respektujme platný jednací řád, který jsme si schválili.

Pan Jiří Wegmann: Jednáme o několika náhradních lokalitách, kam by se dala přenést stávající tržnice. Zatím nejaktuálnější jsou jednání s novým majitelem bývalé samoobsluhy Včela, která stojí na rohu ulice Na Pankráci a Hvězdova, kde se nabízí i venkovní plochy k pronajmutí. S tímto společenstvím jsme dvakrát jednali. Tato jednání se konkretizují a myslím, že během několika týdnů budou uzavřena. Protože nový majitel musí začít zpracovávat celou proceduru stavebního řízení, to znamená územní rozhodnutí, stavební povolení atd., takže nepočítá s tím, že dříve než za dva roky by začal stavět, což by zapadalo do našeho časového harmonogramu, takže během této doby by ta tržnice mohla být přestěhována na plochu a do objektu bývalého obchodu Včela. Co se týče těch obchodů přímo, jak už jsem říkal, bude v přízemním podlaží velký prostor - několik tisíc metrů čtverečních - právě pro obchodníky s jednotlivými druhy zboží, to znamená hlavně potravinářského charakteru, hlavně to budou lahůdky, specialisté, uzenáři, řezník atd., aby právě ten zákazník, který prochází, aby si koupil řeknu housku se salámem za 15 korun, tak aby se nemusel stavět do fronty do toho supermarketu nebo do samoobsluhy a netrvalo to delší dobu než tři čtyři minuty našeho drahého času, které je ochoten obětovat. Takže toto tam vznikne - v podstatě taková tržnicová atmosféra, ale ta bude řekl bych v úplně jiné kvalitě, než na kterou jste zvyklí dneska.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji za doplnění. To byly dva z podstatnějších dotazů, které si pamatuji z jednání rady. A nyní již otevírám diskusi s tím, že písemně se přihlásili zatím tři - pan Štěpánek, pan Trávníček a pan Mourek. Takže v pořadí - diskutuje pan Štěpánek, připraví se pan Trávníček.

Pan Petr Štěpánek: Já bych navázal na tu část, kde jste mluvil o dopravě. Vy jste nám tady dal takový časový harmonogram velmi hladký, jak to všechno půjde dobře. Nicméně nezmínil jste, že už územní rozhodnutí k dopravě bylo zrušeno pro nezákonnost a že vlastně v tuto chvíli nemáte řešení dopravy, resp. máte nějaké, které jste si objednali, ale to nebylo v souladu s tím, jaké by mělo být, aby správně odpovídalo. K tomu mám ještě další dotazy. Jedna věc, že ulice dneska docela klidná - Hvězdova - bude formálně měněna na čtyřproud, když započtu odbočovací pruhy, tak až na pětiproud, to znamená, že tam významným způsobem vzroste doprava. Vy sám jste tady dneska uvedl v těch třech nadzemních podlažích, že bude přes tisíc parkovacích míst. Nicméně můj dotaz je, pokud by ty vaše plány šly tak, jak to připravujete v oblasti celého toho Pentagonu, kolik bude parkovacích míst celkem a kolik bude těch, která nově přibudou a kolik bude vyvolaná doprava předpokládaná tímto. Potom další věc je, že to vaše řešení zahrnuje nové sjezdy ze severojižní magistrály. To je věc, která je úplně proti slibům jak města, tak městských částí, kde se neustále mluví o humanizaci a zklidnění té magistrály. Vy nabídkou tolika parkovacích míst vlastně způsobíte, že jak na té dálnici 5. května, tak na ulici Hvězdova a dalších příjezdových komunikacích vzroste ta doprava. Čili tam opět nastanou horší podmínky pro všechny lidi v okolí. Údajně v této věci také nabízíte občanům proti - za Hvězdovou ulicí - výměnu oken za okna trojitá s odsáváním apod. Znamená to tedy, že vzroste hluk a emise touto výstavbou? Já bych prosil odpověď na tyto otázky, které se vlastně odvozují od dopravy. Děkuji.

Pan Jiří Wegmann: Já vám děkuji. Já bych poprosil pana ing. Švarcbacha, jestli by nám tam mohl dát ten snímek s dopravou. Takže těch otázek bylo hodně, já se pokusím to nějak strukturovat. Pan ing. arch. Preininger je specialista právě na dopravní řešení a je projektantem toho kompletního řešení, takže prosím, pane inženýre.

Ing. arch. Preininger: Dobrý den. Náš ateliér se zabýval řešením dopravy v rámci celého prostoru Pankrácké pláně. To, co asi je potřeba zmínit ve vztahu k těm otázkám, které tady padly je, že předcházela plánování zástavby v prostoru jak Pentagonu tak celého prostoru Pankrácké pláně urbanistická soutěž, která byla ukončena v roce 1997 a podstatné, co chci říci, že ta soutěž naznačila v tom prvním, druhém i v dalších návrzích zástavbu v tomto prostoru, její kapacitu a její limity. Je potřeba říci, že když byste si prošli jednotlivé soutěžní návrhy, tak v tom prostoru celé Pankrácké pláně bylo navrhováno zhruba od 8,5 do 20 000 aut. Což 20 000 aut v tomto prostoru by bylo výrazné zatížení. V podstatě ten vítězný soutěžní návrh uvažoval v tomto prostoru zhruba 8.500 aut, druhý soutěžní návrh uvažoval o 9.500 aut. A tyto kapacity v zásadě byly zahrnuty i do územního plánu. Trošku si myslím, že územní plán proti těm soutěžním návrhům zachoval to stávající dopravní napojení na ulici 5. května, které je přes křižovatku - to znamená přes křižovatku z ulice na Strži s ulicí Na Pankráci. Ta křižovatka, jak všichni víte - jsme v prostoru Prahy 4 - je kapacitně už dnes výrazně přetížena a navíc toto připojení vede k tomu, že celá řada dopravních vztahů se realizuje zcela zbytečně přes tuto křižovatku. Všichni znáte situaci např. Bauhasu, Delvity, které jsou v prostoru Areál Pankrác, a.s., kdy všechna ta auta, která tam jedou, nebo výrazná část těch aut, projíždí křižovatkou ulice Na Pankráci, Na Strži a buď přejíždějí tu křižovatku až k ulici Milevská, Na Strži a vracejí se zpátky do této křižovatky hlavní nebo otáčejí do leva, jedou ke křižovatce Na Zelené lišce a vracejí se zpátky zase do tohoto prostoru. A samozřejmě podstatné je, že auta, která vyjíždějí z areálu Bauhaus vjíždějí dozadu do ulice Hanusovy, vyjíždějí zpátky do Budějovické a znovu přijíždějí do této křižovatky. Podobná je situace v tom prostoru toho čtverce mezi ulicí Na Pankráci, ulicí 5. května, Hvězdovou a ulicí na Strži, kde se předpokládá výstavba a zase i bez realizace nějakého doplňujícího dopravního napojení na ulici 5. května by znamenalo, že vlastně všechna auta, která by přijížděla do tohoto prostoru, zase by projížděla touto křižovatkou. Čili ten návrh řešil jako první věc právě dvojí napojení na ulici 5. května. Je to v souladu s tím vítězným návrhem ze soutěže. Co se týče kapacit, které jsou tady - v celém prostoru Pankrácké pláně se jedná asi o 9.500 nových parkovacích stání, ale zase z důvodu, že jsme chtěli dosáhnout co nejobjektivnější zatížení a potom tomu uzpůsobit opatření proti hluku, apod., tak jsme do toho zahrnuli záležitosti, jako je Komerční banka, která je v zásadě v tom úplně severozápadním prostoru směrem k televizi, byly tam zahrnuty nové rozvojové prostory pojišťovny, tam je vydáno stavební povolení. Byly tam zahrnuty nové objekty, které jsou navržené, mají stavební povolení - v tom prostoru zmiňovaném mezi ulicí 5. května a ulicí Na Pankráci. Byl tam zahrnut rozvoj Areálu Pankrác a. s. a samozřejmě tam byl zahrnut celý prostor zmíněného Pentagonu. Byly tam zahrnuty jak obchodní společenské centrum, tak rekonstrukce budovy bývalého rozhlasu a těch doplňujících objektů Eurotelu a administrativního objektu KFC 1 a byly v tom zahrnuty i objekty na těch pozemcích, které jsou zatím majetkově ne zcela vyřešené. Tam jsme uvažovali původně - možná trošku nešťastně - značně výškové budovy, ale dneska ta situace je podstatně jiná, vyhovělo se požadavku památkářů a ta hladina zástavby i v té studii, která byla v závěru vypracována, tak se uvažuje s výškovou úrovní tak, jak požadovali památkáři, to znamená výrazně nižší, než samotný objekt rozhlasu. U objektu rozhlasu se ta výšková úroveň předpokládá stejná, jako má současná budova rozhlasu. Samozřejmě, to nešťastné uspořádání nebo ta stavba, která tam 30 let trčí, tak se předpokládá, jak už zmínil pan Wegmann, v brzké době že dostane nový kabát a nové využití. A myslím, že by skutečně tomuto místo taková záležitost prospěla. Co se týče vlastního řešení a napojení objektu společenského centra, to je řešeno z ulice Hvězdovy. Tam se předpokládá rozšíření ulice Hvězdovy směrem na jih, na pozemky investorů ECE a ECM s tím, že ta ulice je rozdělena středním pásem. Výrazně se tam předpokládá uplatnění zeleně, jak po obou stranách ulice, tak v tom středním pásu.


Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji panu ing. Preinigerovi za obsáhlou odpověď na téma doprava. Prosím dalšího diskutujícího pana Trávníčka, připraví se pan Mourek.

Pan Petr Štěpánek : Já se omlouvám, já jsem nedostal odpověď na ty hlavní otázky, kolik parkovacích míst bude celkem v té oblasti.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: To bylo řečeno.

Pan Petr Štěpánek : Na celou Pankráckou pláň, ale kolik je plánováno v té oblasti přímo.

Ing. arch. Preininger: Je to 4.500.

Pan Petr Štěpánek : Ale potom, kolik bude vyvolaných jízd zhruba tím, že tady se bude parkovat v takovém rozsahu. Běžně to bývá ve studiích dopravních.

Ing. arch. Preininger: Zase řeknu - jedná se o centrum Prahy 4. Čili zdaleka bych nesouhlasil s tím, co tady bylo řečeno, že sem budou jezdit lidi z celé Prahy. Samozřejmě asi lidé z Prahy sem přijedou, pokud tady budou mít nějakou schůzku, ale těchto center v prostoru Prahy 4 prakticky v těch centrech - ať už je to Carrfour v Praze 5, ať je to Colora, tato centra mají svá spádová území a v podstatě v prostoru Prahy 4 vznikne toto centrum. Centra na zelené louce, která jsou zmíněna, která jsou v Průhonicích a defacto vyvolávají dopravu z Prahy 4, protože lidé z Prahy 4 nemají v zásadě možnost nakupovat a jezdí do Průhonic, tak tyto cesty naopak odpadnou. Z těch nových cest, které přibudou lze mluvit o tom, že např. z Novodvorské nebo z Nuslí sem lidé pojedou za nákupem, ale samozřejmě ti lidé dneska v té síti jsou a dneska těmi auty tím územím projíždějí.

Pan Petr Štěpánek : Kolik těch aut bude zhruba?

Pan Jiří Wegmann: Já bych ještě řekl jen takovou maličkost k tomu. Já nevím, jestli jste někdy jel mezi 8. - 8.30 po ulici 5. května směrem do centra. Tam se dopravní kolona tvoří už od té Aralky, která tam stojí. A v dnešní době používají ty přilehlé ulice okolo stanice Pankrác návštěvníci Prahy k tomu, aby tam odstavili auto, sedli do metra a jeli dál do centra, protože tím uspoří čas. Takže když to vezmete, tak zkuste někdy mezi 9. - 10. zajet mezi ty paneláky tady a jsou kompletně obsazeny osobními auty ne s pražskými značkami.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zděnek Hovorka: Technickou má pan Kovářík.

Ing. Zdeněk Kovářík: Já bych poprosil, aby ty odpovědi byly stručnější, aby se dostalo na další. Pokud se ještě někdo přihlásí nebo zeptá se, aby se dostalo na všechny.

Pan Petr Štěpánek : Mně stačí jedna věta - kolik bude zhruba těch vyvolaných jízd a jak se zvýší emise hluku, emise plynu a prachu. Čísla - na to studie určitě máte.

Ing. arch. Preininger: Já nebudu mluvit o emisích, řeknu vám číslo, jaký se předpokládá obrat. Jedná se ve společenském centru o zhruba 1050 stání při obratu 3,87, které se tam předpokládá. Je to nějakých 3900 vyvolaných jízd.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Dalším přihlášeným je pan Trávníček. Připraví se pan Mourek.

Pan Petr Štěpánek : Já se omlouvám, já jsem se řádně přihlásil do diskuse. Pozvali jsme si sem dneska investora, aby nám ty věci odpověděl. Položil jsem v zásadě tři otázky. Nejsem to já, kdo zdržuje. Investor mluvil mnohem déle a odpověď na tu třetí otázku jsem nedostal. Prosím, jestli investor může odpovědět na otázku, jaké bude zvýšení hluku, emise plynů a prachu. Otázka je jasně položena a lze na ni odpovědět třemi čísly.

Ing. arch. Preininger: Já vám řeknu, že toto jsme schopni vám dodat - hlukovou studii, emisní studii - to, co bylo zpracováno v rámci hodnocení EJA a v podstatě i s těmi výsledky, které EJA jako taková vydala.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Takže prosím, pan Trávníček a prosím, abychom dodržovali jednací řád.

Ing. Milan Trávníček: Vážení kolegové, můžete být klidnější, moje otázka bude jednodušší než to bylo u kolegy Štěpánka a i odpověď bude moci být mnohem stručnější. V tomto případě se jedná o zastavění plochy, která je územním plánem určena jako smíšené městské jádro. To znamená, že se zde počítá i s byty. Při tom výkladu jsem nikde nic podobného nezaznamenal. Chtěl bych se pozeptat, kolik bytů zde bude postaveno a kde. Jakým způsobem bude tato plocha využita. Děkuji.

Pan Jiří Wegmann: Pane inženýre, chcete odpovědět teď?

Ing. Jindřich Sova: Dobrý den. Já se jmenuji Jindřich Sova, jsem z firmy Ruprecht (?) Praha, a.s. Na váš dotaz bych chtěl říci, že území smíšeného městského jádra, to je v podstatě celá ta oblast omezená ulicemi - čili celá oblast tzv. Pentagonu. V této ploše má dojít k výstavbě - to znamená to jsou objekty, které jsou čistě obchodní nebo společenské, jsou objekty s kancelářskými plochami a jsou objekty, kde se předpokládá bytová funkce.Mimo jiné je tam dostavba bývalého objektu Českého rozhlasu, kde se uvažuje s bytovou funkcí. Ta plocha vlastně umožňuje výstavbu dalších objektů s touto uvažovanou funkcí. Děkuji.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Táže se pan Mourek, připraví se pan dr. Bouzek.

Daniel Mourek : Já také budu mít stručný dotaz a týká se stavby podobných center v Německu. Viděli jsme tady centra, která se postavila mimo naši republiku. Jestli myslíte u zákazníků i na ty, kteří třeba přijedou na kole, nejedou autem - abychom nemluvili jenom o parkovacích místech pro auta, ale i pro cyklisty. Máme zpracovanou studii rozvoje cyklostezek na Praze 4. Druhý dotaz se týká vnitřní tržnice. Říkali jste, že máte předjednané nějaké prodejce, kteří by v té tržnici prodávali - jestli jsou mezi nimi čeští producenti, kteří prodávají dneska na tržnici a kolik je cena za jeden metr čtvereční prodejní plochy.

Pan Jiří Wegmann: Začnu tou druhou otázkou, protože na tu první bych zase poprosil pana ing. Preiningera, aby odpověděl. Ceny za nájemní plochy nesdělujeme. Jednáme s každým konkrétním nájemcem. Kdokoliv má zájem u nás si pronajmout nájemní plochy, sejde se s našimi manažery, kteří jsou za to zodpovědní a vyjednává s nimi individuálně. Samozřejmě jiná cena je za tři metry čtvereční, jiná cena je za 10.000 metrů čtverečních.

Potom ta skladba bude taková - netvrdím, že každý nájemce bude česká společnost, to bych lhal, ale každý z těchto nájemců bude mít tady v České republice svoje zastoupení a musím říci, že např. zelinář - v uvozovkách - který bude najímat tu nevětší plochu - tak je za tím holandská matka - produkce je kompletně celá na Moravě. A teď mi řekněte, jestli je to česká společnost, moravská nebo holandská. Takže takhle bych na to odpověděl. Já předám teď slovo ing. Preiningerovi.

Ing. arch. Preinigner: Velice krátce. V rámci cyklistické dopravy byla řešena trasa jak západovýchodním směru - tato trasa vede mimo toto území - od Zelené lišky přes ulici Pujmanové, směrem ke Kavčím Horám. V severojižním směru ta trasa vede ulicí Pujmanové až pak na Nuselský most. Myslím si, že právě pro tu cyklistickou dopravu je velice dobré, že se tam vytvářejí dvě kruhové křižovatky, které pro cyklisty přinášejí výrazně bezpečnější průjezd tou křižovatkou, než to, co tam dneska je. Samozřejmě, vazba k tomu společenskému centru i ke stanici je v zásadě možná tou střední pěší osou, která je velice široká. Je tam v podstatě uvažováno i s odlišeným povrchem. Předpokládá se tam vedení požární komunikace, čili tento prostor určitě je možné řešit právě pro cyklisty.

(Připomínka z pléna.)

Samozřejmě, stojany budou součástí, ale to jsou skutečně už dokončovací práce a nepochybně tam tato záležitost bude řešena.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Prosím táže se dr. Bouzek, připraví se pan Ptáčník.

MUDr. Petr Bouzek : Já mám pár otázek. Budu je klást postupně. První otázka - byli jsme seznámeni s určitou skladbou služeb, které nabízí to centrum. To vychází z nějakého marketingového průzkumu potřebnosti, že ty služby, které nabízíte, budou žádány?

Pan Jiří Wegmann: Společnost Imco (?( cca před osmi měsíci pro nás udělala přímo na místě marketingovou studii. Opírala se o interview přímo se zákazníky v dané lokalitě, prováděla takový rozbor, jaké obchody jsou do okruhu cca pěti kilometrů. Další rozbor prováděla např. na Novém Smíchově, kde se ptali všech návštěvníků, odkud přicházejí. Bylo zajímavé, že asi kolem 22% návštěvníků bylo právě z části Praha 4. Takže i ty obchody, které dneska nabízí např. Nový Smíchov budou integrovány do tohoto nákupního centra, protože vidíme, že ten zákazník hledá takovýto způsob prodeje.

MUDr. Petr Bouzek: Mne by zajímalo ohledně skladby - říkal jste, že už máte předjednáno něco , takže kolik procent máte už jakoby obsazeno.

Pan Jiří Wegmann : Dneska se pohybujeme kolem 60% pronajímatelné plochy.

MUDr. Petr Bouzek: Další otázka směřuje - budou tam parkoviště - ta parkoviště budou placená nebo volně přístupná?

Pan Jiří Wegmann: Budou do tří hodin volně přístupná, nad tři hodiny stání tam bude poplatek, který ještě dneska nemáme stanovený. Myslím si, že bude v přiměřené částce, aby si to každý mohl dovolit. Je to taková otázka, o které ještě u nás interně diskutujeme - protože právě ten příklad Nového Smíchova, tam do dneska jsou neplacená parkovací stání. Nedokáži vám na tuto otázku stoprocentně odpovědět v tomto okamžiku.

MUDr. Petr Bouzek: A poslední otázka - nevím, jestli budete moci přesně odpovědět, je možné, že ne. U těchto velkých nákupních center dochází k jedné věci, kterou já osobně nazývám jako selhání státu vůči obchodním společnostem ze zahraničí, a to je tzv. zaměstnávání pracovníků pouze po zkušební dobu, potom se propustí, opět zaměstnávají, což se děje zcela běžně. Vy jste říkal 1100 pracovních míst. Mně by tedy zajímal ten profil těch pracovních míst, co jsou to za místa. A jestli se můžete vyjádřit i k té problematice zaměstnávání na zkušební dobu.

Pan Jiří Wegmann: Já vám mohu říci, já jsem pracoval od roku 1990 pro různé obchodní společnosti v této republice. Začínal jsem u Normy, pak jsem byl u OBI, Penimarket, Ahold a tato problematika je mi velice známá. Jak tu stojím, nikdy jsme nezaměstnávali nikoho jenom po dobu zkušební dobu, abychom ho potom propustili. Nikdy v žádné společnosti. Jediný, kdo se propouštěl, byl špatný zaměstnanec. Takže jestliže tyto názory trvají na trhu, tak nevím. Možná, že to dělá Kaufland - neznám. Ale říkám vám za tyto čtyři společnosti - a Ahold zaměstnává 16.000 zaměstnanců. Má dost silné odbory. Těm předsedá jakýsi pan Lainer a s tímto pánem jsme diskutovali každého půl roku o pracovních podmínkách, pracovní době těch zaměstnanců, ale to je vedlejší. Takže já tyto téze odmítám zásadně. K tomuto nákupnímu centru - tam ta skladba pracovních míst budou služby, to znamená hlavně prodavači, prodavačky, skladníci, řemeslníci, správci a cca 10% z toho bude správa toho objektu jako taková, to znamená ekonomické zařazení.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Prosím pana Ptáčníka.

Pan Karel Ptáčník:_ Děkuji, moje otázky byly zodpovězeny.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Dobře, děkuji. Prosím pana Píšu, připraví se pan Chocholouš.

Mgr. Martin Píša: Dámy a pánové. Já se jmenuji Martin Píša a jsem zastupitel za Unii Prahy 4. Já si dovolím položit několik dotazů a povedeme takový dialog. Já se v první řadě zeptám na majetkovou strukturu investora Shoping centrum Pankrác, neboť do dnešního dne na Internetu jejich adresa nebyla přístupná.

Pan Jiří Wegmann: Ještě jednou strukturu?

Mgr. Martin Píša: Zajímala by mne majetková struktura investora Shoping centrum Pankrác.

Pan Jiří Wegmann: Shoping Pankrác my neznáme. Pankrác Shoping centrum, a. s. Takže majetková struktura je úplně jednoduchá, to je stoprocentní dcera Kura společnosti, tato společnost Kura patří rodině Otů. A je to naše sesterská společnost. My jsme také napojeni na tuto společnost. Já nechám pana Hintze.

Pan Hintz: To je především společnost, která je z větší části financována ze zahraničí. Dalšími částmi jsou Oto skupina a společnost ECM.

Pan Jiří Wegmann: Tady došlo ke špatnému překladu na začátku. Pan Hintze nerozuměl úplně otázce. On mluvil k financování té společnosti. Tato společnost bude financována zahraničními bankami, částečně bude, jak jsem říkal, financována rodinou Oto a část bude z uzavřených fondů nemovitostí. Jestli vás tato odpověď uspokojí.

Mgr. Martin Píša: V materiálu, který je poskytován vámi, je uvedeno Shoping centrum Pankrác.

Pan Jiří Wegmann: Tak se omlouvám. To je chyba tisku. Omlouvám s moc..

Mgr. Martin Píša: Za druhé by mě zajímalo, jaký je vztah vaší společnosti ke společnosti EC

Pan Jiří Wegmann: Je to náš partner, se kterým připravujeme přeložku inženýrských sítí plus investici do toho dopravního řešení a od kterého kupujeme, nebo už jsme koupili převážnou část těch pozemků.

Mgr. Martin Píša: Děkuji.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji, pan Píša spokojen. Prosím, ptá se pan Chocholouš, připraví se pan Bidlo.

Ing. Miroslav Chocholouš: Dobrý večer, dámy a pánové. Já bych měl v zásadě dvě připomínky. Jednak v tom modelu, který jste nám ukazovali, se mi zdá, že je tam trošku málo zeleně. Pravděpodobně to bude řešitelné nějakými - nemyslím tím výstavbu stromů - ale třeba velkokapacitními hrnky se středně vzrostlou zelení. Nicméně - ta otázka je v podstatě závažnější. Doprava je řešena v okolí tzv. Pentagonu. Já osobně nejsem nadšen z kruhových objezdů. Jsou sice bezpečnější, nicméně zcela pravidelně na nich vznikají zácpy. A vzhledem k tomu, že se považuje tato oblast za spádovou prodejní oblast, budou vznikat další dopravní zácpy v návaznosti na toto okolí. Ne, v bezprostředním okolí možná, ale v každém případě pokud sem budou jezdit nakupovat na Pankrác lidé z Novodvorské, bude úsek mezi nádražím Krč a Novodvorskou zcela bezpečně - neprůjezdný bude úsek v ulici tuším, že se jmenuje Na Jezerce mezi křižovatkou ulic Na Pankráci, Hvězdova a dál pod dálnici, jak je oblast Jezerky, protože tam také budu jezdit lidé. Tam to je naprosto kapacitně neúnosné, a pravděpodobně, když dojde k nějakému objíždění této trasy, tak bude neprůjezdná Michelská a oblast Kačerova.

Pan Jiří Wegmann: To jsou dvě otázky - jedna k zeleni, jedna k dopravě. Takže pan ing. odpoví.

Ing. Sova: Já se jen zeptám, jestli máme výkres zeleně. Já bych řekl, že co se týče zeleně, tak si dovolím konstatovat, že koeficient zeleně, jak to ukládá územní plán a metodika k územnímu plánu byl splněn. To znamená jak co do plochy samotné, tak do místní skladby toho koeficientu, a to 25% ostatní zeleně, 75% zeleně na rostlém terénu. To je řekl bych vyčerpávající odpověď. Děkuji.

Pan Jiří Wegmann: Ty kruhové objezdy asi pan ing. Preininger.

Ing. arch. Preininger: Ty kruhové objezdy, které tam jsou, jsou vyloženě z důvodů bezpečnosti - např. křižovatka Milevská - Pujmanové je velice nebezpečná křižovatka tím, že jsou to prakticky ulice na stejné úrovni. Nicméně na těch křižovatkách žádný kapacitní problém není. Pokud tam dojde k určitému zvýšení, tak dojde v tom pravotočivém směru - např. pokud pojedou z ulice Na Strži, tak určitá část lidí odbočí do Milevské a projede v tom pravotočivém směru s minimálním zatížením té křižovatky. Co se týče křižovatky Milevská - Na Strži, tam byla také zkoušena kruhová křižovatka. Tam z kapacitních důvodů byla navržena křižovatka světelně řízená. Všechny křižovatky v tomto prostoru byly posouzeny, resp. zpracovány na světelnou signalizaci a všechny ty křižovatky by měly bez problému fungovat. Navíc samozřejmě v celém tom prostoru my tou zástavbou, kterou jsme uvažovali, resp. ty zátěže, které jsme tam uvažovali, tak už dneska při tom podrobnějším řešení jednotlivých objektů dochází k tomu, že naopak ty počty těch aut se snižují. Čili myslím si, že tam je dostatečná rezerva. A i v těch ulicích tak, jak jste je zmiňoval, dochází v podstatě k ne tak výraznému zatížení.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Táže se pan Bidlo, připraví se pan Klíma.

Pan Petr Bidlo: Dobrý den, dámy a pánové. Jenom několik stručných dotazů. Co se týče struktury nasmlouvaných nájemců, tak ta informace již padla. Já bych se chtěl zeptat - tam nezaznělo v té prezentaci, s jak velkou plochou se počítá, co se týče tržnice. To je jedna věc. Druhá věc je - myslím si, že většina z nás chápe tuto lokalitu i něco jako šanci vytvořit jakési centrum Prahy 4, a proto bychom určitě neměli opomíjet otázku kulturního centra, která zde byla zmíněna pouze mám pocit, jako dvousloví, to znamená kulturní centrum a nic více o tom nebylo řečeno, Takže jestli by mohli pánové na tuto otázku odpovědět nebo specifikovat termín "kulturní centrum". Dále věta - uvažuje se o bytové funkci. Já bych také poprosil, jestli by mohla být uvedena už nějaká konkrétní čísla, co se týče plochy, případně umístění bytových jednotek. Ještě k otázce dopravy - vzhledem k tomu, že nejsem odborník, tudíž se považuji za zmateného občana - chtěl jsem se jen zeptat, v této prezentaci byl zakreslen sjezd do Hvězdovy ulice. Víme, že tato otázka byla Ministerstvem pro místní rozvoj vrácena kvůli formálním nedostatkům, takže jestli se s tím sjezdem počítá nebo ne a jak široká tam bude silnice, protože už ve stávající podobě okna bytů jsou oddělena od ulice pouze chodníkem. Potom - proč se na to jaksi záměrně ptám - protože se dívám do propagačních materiálů a zde ten sjezd z dálnice není uveden do Hvězdovy ulice a je to prezentováno, že spojnicemi budou ulice Na Pankráci a Na Strži, což si myslím, že by nebylo nejšťastnější. A navíc zde není zakreslen záměr investora, protože ulice Na Pankráci a její výjezd směrem k dálnici se nám ztrácí již mimo obrázek, tudíž nevím, jestli to bude řešeno tak, že podjedeme dálnici a kolem té mateřské školky se budou ti lidé tou ulicí napojovat na magistrálu. Dovolím si jen poznamenat, že trošku mě překvapuje, že si myslím, že otázka životního prostředí a otázka dopravního řešení je asi tak to nejdůležitější, co by nás tady mělo zajímat, nikoliv otázky, do kterých už vůbec nebudeme moci mluvit, jako bude struktura obchodu apod. Proto jsem překvapen, že tu nejsou studie, které by podpořily záměr investora v otázce emisí a v otázce hluku.

Pan Jiří Wegmann: Já bych začal tou poslední poznámkou, chtěl bych se za prvé omluvit. Nečekali jsme, že budou takto do podrobna ty otázky položeny. My jsme tyto všechny otázky už projednávali a zodpověděli v rámci projednávání ekologické studie před více než deseti měsíci. Takže pokud by někdo měl z vás zájem, oslovte mě, dejte mi kontakt na vás a já vám kompletně ten protokol se všemi přílohami, emisemi ...

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Pane kolego, myslím, že bude jednodušší - dá se to najít - všem předsedům klubů pošleme jedno vyhotovení. Nevracejme se - prošlo - pošlete všem předsedům klubů těch pár papírů. Dále, kolik že tam bude těch tržnic?

Pan Jiří Wegmann: Tržnice bude mít rozlohu cca 3000 metrů čtverečních.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Potom pan kolega Bidlo. Pomožte mi, pane kolego, ty otázky, ať na ně odpovíme.

Pan Jiří Wegmann: Do toho nemůžeme zasahovat, je to v rámci investic společnosti ECM a rekonstrukce Českého rozhlasu.

Pan Petr Bidlo: Takže děkuji. A potom to kulturní centrum. Tam bylo, jestli to zafinancuje ECM.

Pan Jiří Wegmann: Kulturní centrum zafinancuje také ECM. Bude tam sál cca 2000 metrů? To nám řekne pan ing.Sova.

Ing. Sova: Tam je projektová dokumentace ve stavu studií, které se připravují - dokumentace pro územní řízení. Je tam předpoklad, že tam budou dva sály, jeden velký asi pro 800 - 1000 návštěvníků, jeden menší 200-300 a dokumentace je v rozpracovanosti.

Pan Petr Bidlo : Určitě asi by bylo dobré potom někde během dalšího jednání tuto otázku otevřít a být seznámeni i s touto problematikou. To si myslím, že je poměrně důležité.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Rozumím, pak už zbývá ta doprava.

Pan Petr Bidlo : Ano, pak zbývá ta nevýznamná doprava, těch několik papírů, jak říkal pan starosta. Děkuji.

Ing. arch. Preininger: Byla tady zmíněna rampa z ulice 5. května na ulici Hvězdovu, resp. Sdružení. Je potřeba si říci, která auta touto rampou budou jezdit a jak ta auta jezdí dnes. Dnes jedou ulicí 5. května, vjedou do ulice Na Strži, vrátí se do ulice Na Pankráci a jedou do ulice Na Jezerce. Těch aut, která vjedou do Hvězdovy není tolik, samozřejmě do ulice Na Pankráci ve směru na sever - ta už sjela na náměstí Hrdinů. Čili tato auta tady velice výrazně obtěžují celý tento prostor a není jich málo. Tato auta přímo mají možnost odjet do ulice Sdružení a tatáž auta, která jedou z ulice Sdružení a zase projíždějí přes ulici Na Pankráci a jedou na tom vjezdu přes ulici Na Strži, tak mají možnost přímo najet na tu kolektorovou komunikaci a jet na ulici 5. května. Čili tam odpadá pohyb těch aut, která v podstatě dneska zatěžují tento dneska nejsložitější uzel křižovatek ulice Na Pankráci s ulicí Na Strži a s ulicí Hvězdovou. Čili je tam přidána rampa, která napojuje ulici Hvězdovu ve směru na ulici 5. května ve směru na jih, protože tam dneska auta zase projíždějí tou křižovatkou ulice Na strži - to je velice výrazně kapacitně poddimenzované, právě ten odbočovací kruh. Všichni víte, že to je prakticky jeden z největších problémů. Čili tato auta a zásobovací auta projedou přímo ulicí Hvězdovou a tou rampou B vjedou na ulici 5. května. Čili nedojde k přetížení těch kritických křižovatek. Ještě k té ulice Na Strži - tam je problematické odbočení z ulice Na Pankráci do ulice Na Strži a odbočení z ulice Na Strži ve směru od jihu do ulice Na Pankráci. Tam se ta křižovatka rekonstruuje a dělají se tam dva odbočovací pruhy pro levé odbočení. Čili z tohoto hlediska nedochází ke kapacitním problémům v těch křižovatkách, naopak ta situace by se měla i při tom vyšším zatížení podstatně vylepšit.

Pan Jiří Wegmann: Ještě k tomu materiálu, který máte před sebou. Není to odborná publikace. Je to všeobecná informace, která se vyvíjí, prostě my bychom každé dva měsíce museli likvidovat staré výtisky a tisknout nové. Já se za to omlouvám, že to není úplně na nejnovějším stupni.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Nyní prosím pana ing. Klímu.

Ing. Karel Klíma : Dobrý den, dámy a pánové. Já bych měl jenom jednu otázku ohledně přesunu té současné tržnice na nové působiště. už se tady o tom mluvilo. Vy jste říkali, že toto máte připraveno dostatečně, tak bych se chtěl ujistit, protože mne se na to hodně lidí ptá, jestli to máte opravdu důkladně ošetřeno, že tržnice se přesune na novou lokalitu a budou tam pokračovat po dobu té vaší výstavby za stejných podmínek jako teď, případně dostanou ještě šanci u vás pokračovat dál. Co k tomu byste mohli říci.

Pan Jiří Wegmann: Já k tomu mohu říci jen to, co jsem řekl předtím, že jsme ve fázi jednání s tím novým majitelem toho bývalého objektu Včela. My nejsme provozovateli té tržnice, to je náš největší problém momentálně. My se staneme pronajimateli až teprve v případě, že bychom tu tržnici, resp. ten pozemek pod ní koupili a pak by na nás samozřejmě přešla veškerá práva a povinnosti z této koupi. Takže my tam dneska máme funkci koordinační a doporučující. Samozřejmě, my chceme dopředu vyjednat všechny zásadní podmínky mezi stávajícím provozovatelem a budoucím pronajímatelem. Ale myslím si, že už jsme tam dost daleko, protože jak jsem říkal, během několika týdnů by tma mělo dojít k uzavření prvních smluv o smlouvách budoucích.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji, hlásí se ještě někdo? Prosím, pan Píša a pan Trávníček. Pak pan Kovářík.

Mgr. Martin Píša: Jen jednu doplňující otázku - nevím jestli je to na vás. Je tady zástupce firmy ECM, která se na tom podílí?

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Nebyla na programu, nebyla pozvána.

Mgr. Martin Píša: Realizuje některé projekty na Pankrácké pláni, zastavění Pankrácké pláně. Takže pokud se investičně podílí...

Pan Jiří Wegmann: Je mi líto. Možná, že bych vám tu otázku dokázal odpovědět já.

Mgr. Martin Píša : Myslím, že ne. To je otázka na zástupce ECM. Děkuji.

Pan Jiří Wegmann: Zkuste to.

Mgr. Martin Píša : Já to zkusím. Jakým způsobem firma ECM sponzorovala politické strany - jestli o tom něco víte.

Pan Jíří Wegmann: Já si myslím, že normálně, protože jsme sponzorovali také před minulými volbami. Asi jste četl denní tisk, kdy naše společnost byla oslovována, a to tím, že jsme převedli na konto té strany určitý obnos.

Mgr. Martin Píša: Můžeme se zeptat - jaký obnos?

Pan Jiří Wegman: Já myslím, že to sice sem nepatří, protože už to procházelo tím denním tiskem. Teď jsem si naběhl, to se přiznám, že jsem se do toho křížku neměl pouštět. Ale já si myslím, že to můžete najít v každém daňovém přiznání každé strany, když se na ně podíváte na Internetu, tak to tam najdete, když si dáte tu práci.

Mgr. Martin Píša : Já se zeptám - vy jste říkal, že obvyklým způsobem. Víte něco o sponzorském daru od firmy TIA? (?)

Pan Jiří Wegmann: Ne.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji za doplňující otázky.

Mgr. Martin Píša: Ještě doplňující otázku, jestli můžete odpovědět. Víte, něco jestli existuje propojení špiček ECM na pana ... ( nesroz.) mezinárodně stíhaného?

Pan Jiří Wegmann: Nikdy jsem to jméno neslyšel. Špičky ECM nevím, s kým mají propojení.

Mgr. Martin Píša: Děkuji.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Prosím pana Trávníčka.

Ing. Milan Trávníček : Dobrý den. Můj dotaz bude opět poměrně jednoduchý. Zmiňoval jste, že zde vznikne 1100 nových míst. Zde to projednáváme na půdě Prahy 4 a Praze 4 pochopitelně ta místa přinesou nějaký efekt, pokud subjekty zaměstnávající tyto lidi mají své sídlo na Praze 4, neboť pak jdou daně do ...

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Pane kolego, mohu? Nemá. Byla novela příslušných zákonů, takže nikoliv. Pouze pokud je to fyzická osoba, živnostník, tak z něho 30%, zbytek se dělá systémem - když to přeženu - táborské kádě. Takže není to tak. To je řekněme mýtus dneska, že je to takto.

Ing. Milan Trávníček: Je možné odpovědět aspoň těch 30% fyzických osob? Jedná se mi o to, zda počítáte - vy jste říkal, že už máte nějaké uzavřené smlouvy o smlouvách budoucích. Zda jsou tam subjekty z Prahy 4.

Pan Jiří Wegmann: Já nedokáži říci procentuálně, jestli je to 30%, 20 nebo 10%, Jsou tam subjekty, které mají své sídlo na Praze 4, je jich dost, ale procento já doopravdy nedokáži odpovědět.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji, prosím pana Kováříka a pana Stanislava.

Ing. Zdeněk Kovářík : Budu velmi stručný, nebudu mít dotaz, budu mít opravy mýtů. I pan starosta ještě bohužel je ve fázi mýtů, protože už ani těch 30% fyzických osob podnikajících už není pravda. Poslední novela znamenala to, že se peníze obcím do rozpočtu z daní dávají přepočtem podle počtu obyvatel. Čili ani počet přes živnostníky už to dneska není. Už je to přes osoby. V tom udělal guláš parlament, bohužel i někteří poslanci naší politické strany, je to otázka velmi vážná, nepříjemná a nesouvisí s Pankráckou plání. K Pankrácké pláni druhý mýtus - tady zaznělo tuším od pana kolegy Štěpánka - v celoměstské politice, humanizace magistrály je budování nových sjezdů z této komunikace proti této politice. Naopak. Jedna ze zásad humanizace - komunikace magistrály severojižní je udělání nových křižovatek a nových sjezdů a nájezdů na tuto komunikaci a tím zapojení této komunikace do městského života. Čili aby tady nezazněl mýtus, který by pak mohl v našich myslích vést k tomu, že budeme chtít naopak rušit křižovatky. Čím víc těch křižovatek je na magistrále, tím více je to městská komunikace. Ve svém konci, pokud se podaří dobudovat okruhy, také skončí tím, že jednoho dne na ní možná budou i semafory. Na dalších místech, než jsou dneska.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji a omlouvám se, že jsem také šířil jeden mýtus. Prosím pana dr. Stanislava.

Dr. Vít Stanislav : Toto je spíš dotaz na vás. Já bych se chtěl zeptat, jak daleko je uvažovaná zástavba té druhé strany, té ulice Na Pankráci, jak jsme kdysi na minulém zastupitelstvu, jistě si pamatujete, schvalovali projekt toho obrovského baráku. A to souvisí s tím, jestli by začala tato výstavba, aby tyto dvě obrovské stavby časově nekolidovaly.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Pokud vím, tak vím, že ten investor na to dosáhl pravomocného územního rozhodnutí. O dalších jeho pracích a aktivitách jaksi nevím. Takže podle mého názoru, nerad bych nad tím spekuloval, takže tam není vyřešena otázka podle mého názoru financí, protože ten podnik ČSAD ÚAN vznikl z privatizace autobusového nádraží, tudíž předpokládám, že nemá ve vlastních zdrojích někde miliardu. To ty autobusy asi nevydělají. Takže podle mého názoru je to v této fázi. Vím, že bylo pravomocné územní rozhodnutí a ten investor ani směrem ke mně ani směrem ke komisi výstavby nijak nebyl aktivní, takže předpokládám z toho důvodu, že tam asi není tak daleko, jako tyto ostatní. Hlásí se pan Jelínek.

Pan Tomáš Jelínek: Dobré odpoledne. Já bych měl dva ekologické dotazy. První dotaz - jestli dobře chápu z těch materiálů, které jste dodali - stromořadí při ulici Hvězdova bude zachováno?

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Při té severní?

Pan Jiří Wegmann: Stromořadí tam bude zachováno, přičemž ještě dojde k doplnění té výsadby, takhle to bylo konzultováno s životním prostředím. V tom druhém plánu zůstane stávající olše, nebo topol černý a po obou stranách bude vysazena nová zeleň a ještě navíc bude doplněna ve středním pásu.

Pan Tomáš Jelínek: Děkuji, druhá je spíš přání nebo výzva, nebo jak to nazvat. Když jsem viděl to - myslím, že jste to nazvali - Centrální náměstí, musím říci, že mě to trošku vyděsilo, jak je to obrovská vydlážděná plocha. Jestli by nebylo možné ještě doplnit zeleň, především stromy. Vemte si, že životní prostředí se lehce mění, i když to některá místa neuznávají, a takovéto plochy by bylo lepší aspoň částečně zastínit. Děkuji.

Pan Jiří Wegmann: Já s vámi naprosto souhlasím. To, co tady vidíte, to je pracovní návrh. My už máme vypracováno - a budou probíhat další územní rozhodnutí a stavební povolení - úprava těch venkovních ploch, to je připraveno dohromady se společností ECM, protože máme přesné rozdělení, kdo, jak se bude finančně podílet na tom. Bude to dokončeno s otevřením toho obchodního a společenského centra. Samozřejmě budeme to konzultovat s městskou částí Praha 4, ale takhle to nezůstane.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Hlásí se ještě někdo? Vidím ještě pana Mourka.

Pan Daniel Mourek: Mám dotaz, který navazuje na ten předchozí - jestli úpravě toho veřejného prostranství budou přizváni i občané.

Pan Jiří Wegmann: Určitě, každé stavební řízení je věcí veřejnou a každý z vás, občanů, má nárok se k tomu vyjádřit.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Je ještě další přihlášený. Není.

(Připomínky z řad občanů.)

Vy si musíte říci a musíme to odhlasovat formálně. Takže řekněte, že žádáte a já podle jednacího řádu to nechám odhlasovat. V tom není problém. Chcete diskutovat k tomuto bodu? Prosím, kdybyste se představil.

Pan Přibáň: Jmenuji se Přibáň a chtěl bych říci tři poznámky k této problematice.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Prosím, kdo je pro to, aby mohl vystoupit pan Přibáň?

Kdo je pro to, aby mohl vystoupit pan Přibáň? (Hlasuje se.)

38 pro.

Kdo je proti? Nikdo.

Kdo se zdržel? Jeden.

Prosím, pan Přibáň, můžete.

Pan Přibáň: Já jsem se tady domlouval, jestli by tam šlo rozsvítit obrázek, na kterém jsou ty nejširší vztahy půdorysu. Toto. Chtěl bych jen upozornit zastupitele, že v tomto prostoru jsou tři obrovské školy a že ta stanice metra je přestupní stanice, kudy se tam jezdí. Tady je obrovská základní škola - tam se konají pravidelně volby - a v prostoru Jezerky, bývalé Reiknechtky, je obrovská stavební průmyslová škola a základní škola. Takže vůbec se na nic neptám, bych chtěl jenom dát námět, zda je možné v tomto prostoru té křižovatky Pankrácká - Hvězdova vybudovat podchod. Možná, že to nejde. Dávám jenom návrh, nečekám odpověď.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Já se domnívám, že odpovědět je možno, podchod...

Pan Jiří Wegmann: Ten podchod je na tom půdorysu minus 1. Dejte půdorys minus 1 a uvidíte.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Ten podchod tam podle mne je.

Pan Jiří Wegmann: Vidíte, v těchto místech je naplánován podchod. Investorem by se měla stát společnost ACP (?-nesroz.)

Pan Přibáň: Děkuji, to je krásné. Takže Pankrácká se překope. A druhou věc bych chtěl upozornit - šlo by tam vrátit schéma toho půdorysu? - že tady proběhly hezké obrázky, jak ta tržnice zmizí. Chtěl bych jenom upozornit, že ta stavba není na prostoru současné tržnice. Tržnice je tady - a tam vzniká nástupní prostor do toho obchodu. V tomto prostoru není vůbec nic, tady je ohrada, tady je Hvězdova. (Diskuse mezi účastníky nad snímkem.) Ta tržnice je tady a tady jsou nástupní plochy. Tady ten prostor současné tržnice zmizí. Tady žádná tržnice není. Na tomto prostoru budete zřejmě stavět. A tato zelená plocha, kde má vzniknout to společenské centrum, také není v současné době tržnicí.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Pardon, vy jste si to podle mne obrátil.

Pan Jiří Wegmann: My si to vyjasníme.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Takže máme ještě něco?

Pan Jiří Wegmann: Všechno. Děkuji.

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Děkuji. Takže tímto jsme vyčerpali veškerou diskusi i z řad občanů. Je ještě někdo, kdo by chtěl diskutovali k tomuto bodu? Není tomu tak. Byl to bod prezentační, nebylo navrhováno žádné usnesení. O usnesení tady nebudeme hlasovat. Já děkuji.

Nyní přejdeme k bodu programu zpráva o výsledku hospodaření MČ Praha 4 za I. pololetí 2003.

Pan Jiří Wegmann Já bych také rád poděkoval za to, že jsme měli možnost prezentovat náš projekt. A chtěl bych apelovat na všechny zastupitele - je šance, aby se po třiceti letech s Pankráckou plání něco stalo. Děkuji vám mockrát. (Potlesk.)

Starosta MČ Praha 4 ing. Zdeněk Hovorka: Takže děkujeme. Nemusíte možná úplně odejít. Možná, že někdo v zákulisí se na něco bude chtít zeptat, nebo někdo z pracovníků. A nyní řízení jednání převezme pan Koukal.

Pan Bohumil Koukal: Děkuji. Prosím pana starostu, aby se ujal slova k bodu 3), to je...


Grafická verze tohoto článku