Econnect - zpravodajství

Tiskové zprávy

Spotřebitelské poradenství může být díky internetu v každé obci

29.3.2004 - PRAHA (Sdružení obrany spotřebitelů ČR ) - Bezplatný přístup do spotřebitelské poradny mohou mít nyní díky internetu obyvatelé každé obce. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky připomnělo tuto možnost u příležitosti sedmého ročníku konference Internet ve státní správě a samosprávě, která právě v těchto dnech hledá způsoby, jak využit internet ku prospěchu občanů.

Většina starostů v ČR se snaží zajistit svým občanům co nejširší nabídku služeb, které napomohou řešení jejich každodenních problémů. Jednou z takových oblastí je i spotřebitelské poradenství, protože problém s nákupem a případně reklamací zboží či služeb může mít prakticky každý. Ne vždy však mají jednotlivé obce k dispozici příslušné odborníky, kteří mají čas řešit tyto otázky občanů.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) díky dotační podpoře Ministerstva průmyslu a obchodu zajišťuje bezplatné poradenství pro spotřebitele i prostřednictvím internetu. Města, obce a další neziskové instituce jako např. knihovny, se mohou zaregistrovat a vytvořit partnerskou poradnu pro spotřebitele na stránkách www.partner.spotrebitele.info. Odkaz na poradnu pak mohou zveřejnit například na svých internetových stránkách či na své vývěsce v místě. Ve spolupráci s pracovníky obecního úřadu, místní knihovny apod., kteří dotaz od občana přijmou, vloží do systému a následně mu zprostředkují odpověď, se může bezplatné spotřebitelské poradenství stát dostupné občanům ze všech regionů.

"Ačkoliv naše SOS provozuje 17 osobních poraden v různých místech ČR, bude rozšiřování sítě nových kontaktních míst vždy finančně limitované. Proto jsme přišli s nabídkou partnerských poraden pro spotřebitele na internetu. Jsme rádi, že jejich užitečnost už rozpoznalo více než 50 měst, obcí a knihoven. Projevují tak skutečný zájem o své občany a návštěvníky," uvedl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS a dodal: "Hledáme samozřejmě i jiné formy možné spolupráce s obcemi, například při distribuci důležitých informací ke spotřebitelům. Řada obcí už odebírá tiskové zprávy SOS a varuje pak své občany před existujícími riziky na trhu."


Bližší informace o všech možnostech spolupráce jsou na adrese www.partner.spotrebitele.info. Již sedmý ročník konference Internet ve státní správě a samosprávě probíhá 29. a 30. března 2004 v Hradci Králové – viz www.isss.cz.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru, lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266


Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od září 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.


Grafická verze tohoto článku