Econnect - zpravodajství

Tiskové zprávy

Dvě stě tisíc na Světě spotřebitelů

15.10.2003 - PRAHA (Sdružení obrany spotřebitelů ČR ) - Internetový server Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) využilo od 12. září 2000 již dvě stě tisíc návštěvníků, jenom za poslední rok jich přitom bylo 150 000. Zajímaly je především informace o spotřebitelských právech, posílali své dotazy do poradny, sdělovali své zkušenosti s různými firmami či pročítali aktuální zprávy nebo články.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) vstoupilo svými aktivitami na internet počátkem roku 1998. Počáteční jednoduchou prezentaci se podařilo přeměnit na internetový časopis, jenž se specializuje výhradně na spotřebitelskou problematiku.

Podle statistiky návštěvnosti serveru se spotřebitelé nejvíce zajímají o spotřebitelské poradenství – jen seznam poraden SOS navštívilo téměř 10 000 návštěvníků; a svůj dotaz vložilo do elektronické poradny zprovozněné v roce 2002 již na dva tisíce spotřebitelů. V žebříčku návštěvnosti jsou na předních místech také české právní normy se vztahem k ochraně spotřebitele – zejména Zákon o ochraně spotřebitele či Občanský zákoník. Značnou návštěvnost mají i aktuální informace zveřejňované v podobě krátkých zpráv a článků.

"Vítáme rostoucí zájem spotřebitelů o jejich práva, což dokládá rostoucí návštěvnost našeho serveru www.spotrebitele.info. Pokud udržíme dosavadní tempo přílivu návštěvníků na náš server Svět spotřebitelů, mohli bychom za rok vítat již 700.000. čtenáře, a to by už ve spotřebitelské osvětě, ale i v našich poradnách, mohlo být skutečně znát, protože poučený spotřebitel dokáže mnoha hrozícím problémům předejít," hodnotí zájem veřejnosti František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Kromě mnoha dalších možností mají uživatelé internetu příležitost využít na stránkách Světa spotřebitelů rejstřík odkazů na objektivní informace, usnadňující orientaci v nabídce na trhu, najdou jej pod názvem Knihovna spotřebitelských informací. Odpověď na svou otázku mohou spotřebitelé hledat v Kartotéce spotřebitelských témat. O svůj kladný i záporný poznatek, získaný při nákupu výrobku nebo služby, se každý spotřebitel může rozdělit s ostatními kupujícími díky Databázi spotřebitelských zkušeností.

"Za zvlášť milé ocenění činnosti našeho SOS však považujeme zejména zájem stovek návštěvníků, které zajímaly stránky věnované možnosti členství v naší nezávislé spotřebitelské organizaci. Každý, kdo uznává smysluplnost aktivit SOS, má možnost bez jakýchkoli následných pracovních nebo finančních závazků, morálně podpořit naši práci podpisem Přístupové listiny SOS," zdůraznil František Lobovský.


Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, pickova@spotrebitele.info, 604 956 114
František Lobovský, předseda Republikového výboru, lobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.


Grafická verze tohoto článku