Econnect - zpravodajství

Tiskové zprávy

Lidé nesouhlasí s výstavbou dálnice D3

23.9.2003 - ČESKÉ BUDĚJOVICE (Calla ) - Sdružení Calla předalo 22. září při příležitosti Evropského dne bez aut jihočeským krajským zastupitelům a zastupitelstvu statutárního města České Budějovice Petici proti přípravám dálnice D3. Tato petice vznikla na podnět občanských sdružení Calla, Jihočeské matky, Chodci, Děti Země a Sdružení obcí KLID v roce 2000 a od té doby se na ní nashromáždilo více než 3 000 podpisů.

V petici jsou zmíněny tyto požadavky:

· Pozastavit práce probíhající na přípravě dálnice D3 (či rychlostní silnice R3).
· Vypracovat variantní posouzení dopravního spojení Prahy s jižními Čechami
se zahrnutím všech relevantních možností dopravního spojení (železnice, silnice).
· Zahájit modernizaci IV. železničního koridoru Praha – České Budějovice – hranice s Rakouskem, zvážit možnost dostavby 2. koleje a nového trasování tratě v nejpomalejších úsecích.
· Urychleně řešit obchvaty obcí, jimiž problematicky prochází současná silniční síť ( Č. Budějovice, Planá nad Lužnicí, Sezimovo Ústí, Olbramovice, Jílové u Prahy …)
· Vpracovat lokální studie řešení problematických míst bez podmiňování výstavbou dálnice D3 či rychlostní silnice R3 (Jesenicko, Miličínsko, Posázaví u Jílového, …)

„S výstavbou dálnice nesouhlasíme především proto, že nová komunikace nevyřeší současné dopravní problémy, naopak její výstavbou se zvýší dopravní zátěž z tzv. tranzitní dopravy ze severu na jih Evropy. Jak vyplývá z mnohých odborných studií, ale i z každodenní praxe, nové komunikace dopravu přitahují – indukují. To znamená, že po nějaké době dojde k jejich zahlcení a je nutno stavět komunikace další. Tím je zřejmé, že budováním nových silnic se dostáváme do slepé uličky, ze které není úniku. Dopravní systém je potřeba řešit jako celek, s tím, že musí být upřednostněny ekologičtější druhy dopravy jako např. železniční“, zdůvodňuje vznik petice Markéta Šišková ze Sdružení Calla.

Další informace:

Markéta Šišková, Sdružení Calla, tel. 387 310 166





Grafická verze tohoto článku