Econnect - zpravodajství

Tiskové zprávy

Spotřebitelský slabikář

5.9.2003 - PRAHA (Sdružení obrany spotřebitelů ČR ) - Pomoci, jak řešit zapeklitou situaci, do níž se spotřebitel či podnikatel někdy dostanou, může i nová brožura, kterou vydává Sdružení obrany spotřebitelů České republiky. Obsahuje platné znění zákona č. 634/1992 Sb., známého jako Zákon o ochraně spotřebitele, doplněné o komentáře a vzorové dotazy i odpovědi poradců SOS.

Sdružení obrany spotřebitelů vždy opakovaně, po každé novelizaci tohoto zákona, vydává jeho aktuální znění, aby ho spotřebitelé měli k dispozici. Tentokrát SOS předkládá zákon č. 634/1992 Sb. ve znění pozdějších předpisů, platném k 1. 10. 2003. Vybraná ustanovení zákona byla navíc opatřena komentářem, který je reakcí na nejčastější dotazy spotřebitelů, zaznívající v poradnách SOS. Do znění vydávaného Zákona o ochraně spotřebitele je již zapracována i nejnovější jeho novela, jež upravuje v § 3 konečné účtování prodávaných výrobků a poskytovaných služeb v hotovosti i způsob zaokrouhlování celkové částky. Jde o ustanovení, které začne být mimořádně aktuální po 31. říjnu 2003, kdy skončí platnost drobných mincí v nominální hodnotě 10 a 20 haléřů. Publikace je užitečným pomocníkem a rádcem v každodenním úsilí spotřebitelů i podnikatelů jak se vyvarovat nejčastějších omylů a chyb, jež ve vztahu kupujícího a prodávajícího či dodavatele služby hrozí.

Nyní vydávané aktualizované znění Zákona o ochraně spotřebitele tvoří užitečný informační celek v kombinaci s brožurou Jak chránit svá práva, kterou SOS vydalo v souvislosti s novelou občanského zákoníku, prodlužující délku záruční doby spotřebního zboží na 24 měsíců a měnící i některá další pravidla reklamačního řízení. Jak spotřebitelům, tak podnikatelům se nyní díky tomuto kompletu brožur dostávají do rukou návody k řešení nejčastějších problémových situací, k nimž dochází v obchodech či provozovnách služeb. Tento „spotřebitelský slabikář“ by neměl chybět v žádné spotřebitelské ani podnikatelské knihovničce, už proto, že nabízí ucelený a ustanoveními zákona podepřený pohled na řešení nejobvyklejších omylů a chyb, kterých se dopouštějí obě strany kupní smlouvy či smlouvy o dílo. Cena komentovaného Zákona o ochraně spotřebitele je 30 korun, brožura Jak chránit svá práva stojí 30 korun. Komplet obou brožur lze zakoupit za 50 Kč. Při odeslání se účtuje poštovné a balné 60 korun. Při hromadném odběru je možné sjednat cenu individuálně. Objednávky lze předat písemně na adresu SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1; e-mailem: sos@spotrebitele.info, případně telefonicky na poradenské lince SOS po telefonu 900 969 091 (dotovaná cena 6 Kč/min.).

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republikytel.: 224 239 940, fax: 224 239 941www.spotrebitele.infosos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relationspickova@spotrebitele.info, 604 956 114František Lobovský, předseda Republikového výborulobovsky@spotrebitele.info, 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.



Grafická verze tohoto článku