Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Humanizace magistrály se zprovozněním Blanky? Zapomenuta!

1. 4. 2014 - PRAHA [Econnect/Auto*Mat]

V lednu 2012 podepsali starostové Prahy 2, 4 a 7 Iniciativu za humanizaci severojižní magistrály. Návrh opatření, která měla být realizována nejpozději se zprovozněním tunelu Blanka, leží na stole už více než rok, aniž by se přiblížila realizaci. Iniciativa Auto*Mat proto ústy Víta Masare interpelovala primátora Hudečka s otázkami na stav přípravy humanizace severojižní magistrály.

Příběh humanizace magistrály má kořeny už ve studii Útvaru rozvoje města (ÚRM) a TSK-ÚDI z roku 2010. V ní bylo jasně řečeno, že by se magistrála měla proměnit v městský bulvár a že by první opatření měla vzniknout nejpozději s otevřením tunelu Blanka. Po opuštění konceptu tunelů za Muzeem potvrdil v lednu 2012 požadavek na humanizaci magistrály dokument „Iniciativa za humanizaci severojižní magistrály“, podepsaný starosty Prahy 2, 4 a 7 za koordinace s Prahou 1. Na základě této iniciativy vznikla pracovní skupina pověřená zpracováním návrhu prvních opatření a harmonogramu činností. Ty obsahuje takzvaná Roadmap, která byla úspěšně projednána s dotčenými městskými částmi.

Poslední aktivitou města související s humanizací magistrály bylo projednání Roadmap na Metropolitní ozvučné desce (poradní orgán Rady v otázkách rozvoje města). To bylo zhruba před rokem. Aktivita radního pro dopravu Jiřího Nouzy, který na své místo nastoupil vloni v květnu, je v této věci nulová. „Přitom i kdyby ke zprovoznění tunelu Blanka mělo dojít až na podzim nebo v zimě, řada opatření z Roadmap by měla být intenzivně připravována už nyní,“ komentuje nečinnost magistrátu Vít Masare z iniciativy Auto*Mat.

S blížícím se zprovozněním tunelu Blanka proto iniciativa Auto*Mat interpelovala primátora Tomáše Hudečka. „Jaké kroky směrem k humanizaci magistrály v současnosti probíhají?“ zeptal se ho 27. března Vít Masare. „Kdo je za tyto práce politicky zodpovědný? Bude okolí magistrály skutečně po otevření Blanky konečně zase trochu víc součástí města než dálnicí?“

Primátor Hudeček v odpovědi na interpelaci uvedl, že věc komplikuje nejistý termín zprovoznění Blanky. Na naši námitku, že by se na daných opatřeních mělo projekčně pracovat, ať už se Blanka otevře kdykoliv, a na zmínku o čtyři měsíce zabarikádovaném novém přechodu na I. P. Pavlova, primátor odpověděl, že si téma píše na seznam svých úkolů k prověření na další sekční poradě. Nezapomeneme se ho zeptat, jak tato porada dopadla.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz