Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - regionální rozvoj
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Alternativní doprava nemá v Plzni zelenou

22.4.2002
PLZEŇ [Děti Země]

Město Plzeň nedodržuje své platné Zásady dopravní politiky. Přes proklamovanou podporu "prostorově a ekologicky méně náročných druhů dopravy" je při rozdělování finančních prostředků upřednostňováno budování kapacitních komunikací uvnitř města. V rámci Dnů alternativní dopravy dnes začala distribuce pohlednic, kterými mohou občané apelovat u primátora města Plzně na dodržování Zásad dopravní politiky města Plzně a zvýšení podpory alternativní dopravy.


Zásady dopravní politiky města Plzně

Rada města Plzně schválila 25.6.1996 Zásady dopravní politiky města Plzně, kde se v bodě 2 - Preference a vzájemné vztahy - můžeme dočíst: "V zájmu co možná nejefektivnějšího využití omezených prostorových i finančních možností města při současné minimalizaci negativních dopadů budou důsledně podporovány prostorové a ekologicky méně náročné druhy dopravy. Cílem je zachování co největšího podílu hromadné dopravy a zvýšení podílu cyklistické, eventuálně i pěší dopravy na celkovém objemu dopravy."1

Jak to však vypadá ve skutečnosti? Byla postavena několik nových kapacitních komunikací (např. ulice U Trati, Sukova, dokončuje se přemostění hlavního nádraží). Nevznikla žádná nová tramvajová nebo trolejbusová trať, vozy MHD na hlavních linkách jsou ve špičkách přetížené (vozidla jsou obsazována na více než 100 % obsaditelnosti). Zavedení integrovaného dopravního systému nepřineslo, mimo změny cen, žádné výrazné změny v hromadné dopravě (nedošlo ke zlepšení nabídky spojů, lepší návaznosti, zavedení společného informačního systém atd.). Nové cyklostezky jsou budovány v minimálním rozsahu, většinou při rekonstrukci nějaké komunikace, neexistuje ani základní funkční síť, která by spojovala centrum města s předměstími. Pěší zóna v Dominikánské ulici byla přeměněna na silnici.

"Postoj magistrátu města Plzně, který na jedné straně deklaruje podporu hromadné dopravy, cyklistiky a pěší chůze a ve skutečnosti přednostně buduje magistrály pro automobily, se mi jeví jako pokrytectví," říká Vít Roušal, místopředseda Dětí Země a vedoucí plzeňské pobočky. "Pokud nechceme v Plzni další nárůst automobilové dopravy, je třeba začít se skutečnou podporou alternativních druhů dopravy," doplňuje Roušal.


Hrozí indukce dopravy

Pokud se nezmění přístup města k problémům vnitroměstské dopravy a dále se budou prioritně budovat nové komunikace namísto podpory šetrnějších druhů dopravy, lze očekávat vznik tzv. indukované dopravy. Indukci dopravy lze popsat jako: "vztah přímé úměry mezi kapacitou dopravní infrastruktury a objemem dopravy. Čím více prostoru danému druhu dopravy poskytneme, tím větší bude jeho podíl. Jinými slovy, každá nová silnice má potenciál přitahovat automobilovou dopravu a zvyšovat po ní poptávku."2


1 Zásady dopravní politiky města Plzně, Magistrát města Plzně, březen 1997
2 Petr Kurfürst, Řízení poptávky po dopravě, Centrum pro dopravu a energetiku, Praha 2002



DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz