Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Sdružení obrany spotřebitelů ČR poskytuje nové poradenské služby

21. 8. 2002 - [Econnect]

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky nabízí spotřebitelům naprosto nové poradenské služby. První inovací je od 8. srpna nově zprovozněná telefonická poradna "SOS po telefonu" na telefonním čísle 0900 969 091. Linka je určena k operativnímu informování spotřebitelů v situacích, kdy je užitečné řešit problém ihned. Další službou jsou společné on-line poradny SOS a oslovených partnerů. Tato služba je určena převážně obcím, veřejným knihovnám a obdobným institucím v ČR.

Telefonickou poradnu zavedlo sdružení poté, co se rapidně zvýšil počet telefonických dotazů na spotřebitelské otázky. Za poplatek 6 Kč za minutu můžete získat odpovědi na otázky týkající se práv spotřebitele, reklamačního řízení, délky záruční doby, lhůty k vyřízení reklamace, podmínek odstoupení od kupní smlouvy a dalších.

"Rozdíl mezi předcházející praxí a novou službou je v tom, že se tímto okamžikem sdružení zcela otvírá telefonických konzultacím spotřebitelských problémů. Dříve jsme upřednostňovali osobní a písemný kontakt s klienty," vysvětluje předseda Republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů České republiky František Lobovský.

Zavedením placené telefonické poradny však nezaniká možnost informovat se i nadále na spotřebitelské otázky písemně nebo osobně přímo v poradně. Kontaktní adresy na poradny jsou k dispozici na telefonní poradenské lince 0900 969 091 nebo zde.

Poplatek 6 korun za každou započatou minutu je fixní a platí jak pro hovory místní, tak i pro meziměstské či hovory z mobilního telefonu sítě Oskar. Do poradny se ale nedovoláte z budky ani ze zahraničí. Po vytočení čísla nejdříve vyslechnete bezplatné informace o podmínkách využití SOS služby. V průběhu srpna je linka k dispozici každý pracovní den od 9 do 16 hodin, v následujících měsících bude její provoz upraven podle zájmu veřejnosti.

Novinkou je i nabízená služba, kterou Sdružení obrany spotřebitelů ČR nabídlo obcím, veřejným knihovnám a obdobným institucím v celé České republice. "Internet je v malých obcích obvykle dostupný jen na obecním úřadě či v místní knihovně. Spotřebitelské spory vznikají ale i tam a mnohdy je pro zákazníky složité hledat informace a rady. Právě v takové situaci by mohly dobře posloužit společné on-line poradny SOS a oslovených partnerů," vysvětluje Karel Pavlík ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

Všem partnerům, keří nabídky SOS využijí, zřídí sdružení v rámci internetové poradny na www.spotrebitele.cz společnou "subporadnu". Znamená to, že SOS vytvoří vstupní stránku a pro občany obce, čtenáře knihoven, či uživatele internetových serverů bude zdarma odpovídat dotazy přes internet. Účast obce spočívá v tom, že bude o nové službě informovat potenciální uživatele např. na svých internetových stránkách, na vývěskách, či v obecním tisku.


Martina Špejtková

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


O Autorech

Martina Špejtková

Redaktorka Econenctu pro oblast životního prostředí.

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz