Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - občanský sektor
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Mezinárodní konference o občanském poradenství

19.9.2001
PRAHA [Asociace občanských poraden]
Autor: Vendula Kořínková

Mezinárodní konferenci o občanském poradenství a informačních službách sponzorovala Velká Británie prostřednictvím Ministerstva pro mezinárodní rozvoj /DFID/, které již řadu let významně podporuje vznik nezávislých poradenských služeb a občanských poraden ve Střední a Východní Evropě. Organizátorem konference byla Asociace občanských poraden v České republice. Setkání se účastnilo 10 evropských zemí - zástupci projektů občanského poradenství z České republiky, Slovenska, Polska, Litvy, Maďarska, Makedonie, Chorvatska, Rumunska, Arménie a konzultanti z Velké Británie, kteří napomáhali úspěšnému rozběhu projektů občanského poradenství v jednotlivých zemích našeho regionu.

Hlavním cílem konference byla výměna názorů a zkušeností z jednotlivých zemí. Srovnání dosažených výsledků, které konference umožnila, vyznělo velice pozitivně pro Českou republiku, která postoupila ze zmíněných devíti zemí ve vývoji zřejmě nejdále, zejména díky svému systému školení poradců a rozsáhlé informační databázi. Sítě poraden dnes v podobném rozsahu jako u nás existují pouze v Polsku a v Litvě. V ostatních zemích teprve vznikají zárodky budoucích sítí, avšak prosazování základních principů občanského poradenství je zde často velmi obtížné vzhledem ke složité ekonomické a vnitropolitické situaci země. Z příspěvků zúčastněných ovšem bylo zřejmé, že o potřebnosti bezplatného poradenství v jednotlivých zemích není důvod pochybovat a o poptávka po nich je značná.

Občanské poradny bezplatně poskytují rady v mnoha oblastech lidského života /v otázkách bydlení, majetkoprávních vztahů, rodinných a mezilidských vztahů, pracovního práva, nezaměstnanosti atd./. Jejich klienty jsou zejména občané, kteří se nacházejí v obtížné životní situaci a nedokáží se s ní sami vypořádat. Často jde o lidi z okrajových či menšinových skupin společnosti. Poradny budují veškeré své aktivity na základě čtyř hlavních principů - nezávislosti, nestrannosti, diskrétnosti a bezplatnosti.

V České republice navštívilo občanské poradny v roce 2000 celkem 8059 klientů. Některým z nich poradny pomáhaly opakovaně nebo s více problémy; celkově tak řešily 11 527 dotazů. V roce 2001 očekává Asociace občanských poraden ČR vzhledem k vyššímu počtu poraden a díky pokračujícímu růstu jejich výkonů dosažení celkového počtu klientů přes 11 000, což odpovídá zhruba 40% nárůstu oproti roku 2000.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz