Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Aktivisté připomněli mezinárodní Den bez nakupování

25. 11. 2011 - BRNO [Econnect/Nesehnutí]

Dnes ráno vešlo do nákupního centra v Králově Poli v Brně stádo ovcí. S prázdnými nákupními vozíky a transparenty s nápisem „Buďte ovce, nenakupujte!“ ovce prošly nákupním centrem za veselého bečení a k pobavení i překvapení nakupujících. Akci na způsob flash mobu uspořádalo Nesehnutí k oslavě dnešního Dne bez nakupování. Tento den si lidé po celém světě připomínají jako příležitost k zamyšlení nad současným životním stylem, nad tím, co nakupujeme a jaké mají naše nákupy dopady nejen na životní prostředí.

Pomyslnými ovcemi se dnes dobrovolně stali členové a členky NESEHNUTÍ a další lidé podporující myšlenku Dne bez nakupování. V maskách ovcí společně prošli nákupním centrem s prázdnými vozíky za veselého bečení, k pobavení i překvapení nakupujících. Smyslem mezinárodního Dne bez nakupování je zamyšlení nad současným životním stylem, nad tím, co nakupujeme a jaké mají naše nákupy dopady nejen na životní prostředí.

„Chtěli jsme vesele a s nadsázkou připomenout dnešní Den bez nakupování. V České republice se o něm stále moc neví. Mohl by pro nás přitom být zajímavou příležitostí zamyslet se nad tím, zda skutečně potřebujeme všechno, co kupujeme, a jaké dopady naše nákupy mohou mít nejen na životní prostředí,“ vysvětluje smysl dnešní akce na způsob flash mobu jeden z organizátorů Lukáš Lyer z NESEHNUTÍ a dodává: „Den bez nakupování je samozřejmě symbolický, rozhodně nechceme nikomu v nakupování bránit nebo odsuzovat to, že v tento den nakupuje. Chceme se spíše společně zamyslet nad obsahem našich nákupních košů.“ Dále pak jmenuje balenou vodu nebo řezané květiny jako příklady zboží, které zbytečně kupujeme, přestože se dováží na velké vzdálenosti za cenu výrazných dopadů na životní prostředí nebo i místní obyvatelstvo.

NESEHNUTÍ se problematikou nákupních řetězců a s nimi spojeným konzumem zabývá dlouhodobě. V rámci své kampaně Brno v akci se snaží do nově vznikajícího územního plánu Brna prosadit podmínky pro umisťování nákupních center. „Místo dnešní akce, nákupní centrum v Králově Poli, jsme vybrali mimo jiné i proto, že dokládá, kam až může vést absence jasných pravidel pro umisťování takových prodejen. Toto nákupní centrum totiž stojí na místě mokřadu, který poskytoval útočiště celé řadě chráněných druhů živočichů a rostlin. Navíc bylo postaveno bez platných povolení,“ dodává Lukáš Lyer z NESEHNUTÍ.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz