Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - internet
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Ekologické centrum přijalo již 2 000 dotazů

19.12.2003
Most [Ekologické centrum Most pro Krušnohoří]
Autor: Ing. Soňa Hykyšová

Bezplatná služba Zelený telefon Ekologického centra Most se pomalu dostala do povědomí nejen Mostečanů. Od svého vzniku v polovině roku 2000 přijalo Centrum již 2 000 dotazů. Jedná se o jedinou bezplatnou službu tohoto charakteru v České republice.

„Jak to dnes vypadá s čistotou ovzduší? Můžeme s dětmi ven?“, to je nejčastější typ dotazů, na který dispečeři Ekologického centra každodenně odpovídají. Centrum nepřetržitě sleduje imisní situaci na Mostecku, Chomutovsku, Teplicku a Lounsku a v případě překročení limitů škodlivin v ovzduší předává informace veřejnosti nejen prostřednictvím Zeleného telefonu, ale také informováním médií, zasíláním SMS zpráv nebo publikováním na svých internetových stránkách.

Zelený telefon slouží především k poskytování aktuálních informací o stavu životního prostředí, dále k příjmu hlášení, poznatků či stížností obyvatel (jako např. pachová zátěž apod.), k poradenství v oblasti legislativních záležitostí (např. možnost kácení dřevin apod.). Přestože se některé dotazy často opakují, není nouze o překvapení a dispečeři tak musí být připraveni poradit si s každým dotazem. Jedné listopadové noci loňského roku, kdy došlo k požáru ústecké Spolchemie, využil tuto službu Hasičský záchranný sbor z Ústí nad Labem. Bylo tak možno v co nejkratší době vyslat na místo požáru mobilní měřicí vůz Horiba, který má Centrum k dispozici, a na základě měření zjistit, zda se při požáru neuvolňují toxické látky. Samozřejmostí bylo i podávání informací o povodňové situaci v létě loňského roku.

Většina zaznamenaných a identifikovaných dotazů pochází z Mostu a Litvínova, přibývá však i dotazů ze vzdálenějších míst, např. z Prahy nebo z Českých Budějovic. „Naším cílem je probudit v lidech zájem o aktivnější přístup v oblasti ochrany přírody a větší zájem o svoje bezprostřední okolí. Jednoduše řečeno, aby vedle dotazů na kvalitu ovzduší přibývalo např. těch, jak mohu já sama přispět k tomu, aby byl vzduch, který dýchám, čistší.“ uvedla Ing. Soňa Hykyšová, vedoucí Centra. Proto Centrum v loňském roce rozšířilo spektrum poskytovaných služeb také o zodpovídání dotazů týkajících se ekospotřebitelství. Dispečeři prošli i školením a jsou tak po odborné stránce připraveni pomoci s řešením dotazů z oblasti odpadů, praní a čištění, hraček, škodlivin v životním prostředí, tepelných izolací, energie, ochrany přírody a krajiny, ochrany spotřebitele a označování výrobků.

Na závěr už stačí pouze uvést číslo Zeleného telefonu: 800 195 342.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz