-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Článek
- -
- d990305a Snižovat nezaměstnanost dálnicí je jako česat se hráběmi
5. března 1999
ÚSTÍ NAD LABEM (Přátelé přírody) - Přátelé přírody chápou rostoucí nezaměstnanost jako jeden z hlavních problémů regionu. "Bojovat však proti nezaměstnaností středověkou metodou výstavby jakési obdoby hladové zdi - tedy stavbou dálnice, navíc tak kontroverzní, jako je D8 přes CHKO České středohoří, je jako chtít se učesat hráběmi," říká na to předseda Přátel přírody Marian Páleník.
"Navrhujeme alternativní řešení, které je nejen ekologičtější - tedy šetrnější vůči přírodě, ale také levnější. Ušetřené prostředky státního rozpočtu by tak šly využít na program na snižování nezaměstnanosti, který by vytvořil neporovnatelně víc pracovních míst než stavba dálnice.
Navíc velmi silně pochybuji, že by dálnice nezaměstnanost skutečně mohla snížit. Odborné srovnávací studie (z Británie) naopak prokazují, že regiony napojené silnicemi nedálničního typu (jakou je například silnice I/30 z Ústí n. L. do Lovosic) mají nezaměstnanost nižší než regiony s dálnicemi. Ani pokud jde o ČR nemám dojem, že by města ležící poblíž dálnice měla nižší nezaměstnanost než města bez dálnice.
Překvapuje mě, že se prosazuje výstavba dálnice do Ústí n. L., aniž by se nejprve provedla studie, která by porovnala VŠECHNY přínosy i ztráty vzniklé případnou výstavbou dálnice."
-mp-

Města ČR na dálnici: Jihlava, Olomouc, Brno, Plzeň, Prostějov, Břeclav, Kralupy, Lovosice,...
Města ČR bez dálnice: Liberec, Pardubice, Hradec Králové, Zlín, Opava, Ostrava, Č. Budějovice,...

Alternativní řešení problému dopravního spojení Čech a Saska podle Přátel přírody:
1. Maximum - zejména nákladní - dopravy převést na železnici.
2. Změnit poměr státních investic ve prospěch železnice, jak to požaduje EU.
3. Podporovat kombinovanou dopravu (tj. překládání kamionů na vlaky) - podobně jako se o to snaží v Rakousku či Švýcarsku.
4. Zvýšit výrazně poplatky za průjezd kamionů přes ČR.
5. Urychlit plánované zkapacitnění R7 (Praha - Slaný - Louny).
6. Urychleně připravit k realizaci R28 (Louny - Most - státní hranice).
7. Ukončit D8 z Prahy v Lovosicích a ušetřené prostředky využít na snížení nezaměstnanosti.
8. Rekonstruovat (zkapacitnit) I/30 z Lovosic do Ústí n. L. (Děčína).
9. Rekonstruovat E55 z Lovosic do Teplic, především pokud jde o obchvaty obcí (Velemín apod.).
10. Využít Lovosice jako dopravní uzel s překladištěm, říčním přístavem a nakládáním kamionů na vlaky (RO-LA).
11. Zprovoznit (příp. zkapacitnit) hraniční přechody mezi ČR a SRN zejména v Hoře Sv. Šebestiána, Hrádku nad Nisou a Mníšku, ale i v dalších místech.

-
-
zpět   - Econnect
-
-