Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Výstavba dálnice D3 zahájena tam, kde je zbytečná

14.2.2002
TÁBOR [Arnika - Centrum pro podporu občanů]
Autor: Ing. Petr Hrdina

Dnes byla severně od Tábora zahájena výstavba prvních čtyř kilometrů dálnice D3. Zahájení však paradoxně začíná pracemi na úseku, který dopravní problémy silnice I/3 nijak nezlepší – začne se rozšiřováním již dvoupruhového úseku Stoklasná Lhota – Čekanice, který dnes ani zdaleka není dopravně vytížený. Zahájení stavby tak ze všeho nejvíce připomíná populistické předvolební gesto.

Dopravní problémy na Táborsku způsobuje neřešená situace jižně od města mezi Táborem, Sezimovým Ústím a Planou nad Lužnicí. Situace severně od města je naopak dopravně bezproblémová, neboť obchvat Tábora zde byl vybudován již před deseti lety. Přednostní zahájení stavebních prací severně od Tábora představuje nepochopitelný krok nejen z dopravního hlediska, ale i s ohledem na to, že stát nemá peníze ani na údržbu a opravy silnic.

„Dnes zahájené práce na stavbě dálnice D3 dopravní situaci v regionu nijak nezlepší a jsou proto nepochopitelné. Obáváme se, že Ředitelství silnic a dálnic staví tam, kde získá povolení bez ohledu na smysluplnost akce. Výstavbou tohoto úseku, který není problémový z hlediska životního prostředí, se snaží prosadit vedení dálnice i přes Benešovsko a Posázaví,“ komentoval situaci ing. Petr Hrdina ze sdružení ARNIKA.

Vedení dálnice D3 přes Benešovsko a Posázaví v plánované trase je pro ekologická sdružení a značnou část veřejnosti nepřijatelné. Za schůdné řešení z hlediska dopravního, ekologického i urbanistického považují odpůrci D3 modernizaci silnice I/3 z Tábora kolem Benešova a Mirošovic na dálnici D1. V loňském roce obce a občanská sdružení společně iniciovaly zpracování studie alternativy k dálnici D3. Studie byla zveřejněna v srpnu 2001 a potvrdila vhodnost nahrazení D3 modernizovanou (rychlostní) silnicí I/3. Závěry studie byly doplněny do konceptu územního plánu Pražského regionu. Na podobě tohoto územního plánu závisí podle vládního usnesení č. 741/99 trasování silničního spojení Prahy s Českými Budějovicemi. Zveřejnění a projednávání konceptu územního plánu lze očekávat v nejbližších týdnech.


Dálnice D3 na internetu: http://d3.arnika.org

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz