Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Česko-německá dohoda o splavnění Labe je prvním krokem kanálu Dunaj-Odra-Labe

7.5.2021
PRAHA [Strana zelených]

Česká vláda v tichosti schválila dohodu s Německem o zlepšování splavnosti Labe a na spadnutí jsou první práce na oderské větvi kanálu Dunaj-Odra-Labe na hranicích s Polskem (DOL). Vše bez ohledu na převažující názory poukazující na negativní dopady a celkovou nekoncepčnost tohoto megalomanského projektu.

„V rámci veřejného slyšení v Senátu k problematice kanálu DOL zazněla celá řada vážných zpochybnění relevantnosti studie z jiných resortů (MŽP, MF, NKÚ), akademických pracovišť, výzkumných ústavů, univerzit či nevládních organizací. O tom, že rizika možných vlivů na životní prostředí byla vyhodnocena ve studii proveditelnosti zcela nadstandardně, je přesvědčen pouze resort ministra Havlíčka a zpracovatelé studie, a to je málo,“ říká senátor za Zelené Petr Orel.

Navíc říční nákladní doprava ve 21. století není v české kotlině rentabilní. Svůj dopravní význam mohla mít v dobách, kdy ještě nebyla vybudována železnice. „V našich podmínkách nedává projekt megalomanského kanálu smysl, na tom se shodnou nezávislí experti na dopravu i ekonomové. Lodní doprava v dnešní době rozhodně není “zadarmo”, jak často mylně argumentují příznivci kanálu. K miliardám korun utopených v betonu musíme totiž přičíst i nevyčíslitelnou cenu nenávratně zničené přírody,“ komentuje kontroverzní projekt DOL spolupředsedkyně Zelených Magdalena Davis.

Dohoda mezi českou a německou vládou o zlepšování splavnosti Labe pro nákladní lodní dopravu je velmi zpátečnická. Po desítkách let neúspěšných pokusů o lepší splavnost Labe a zbytečně vynaložených stovkách milionů korun by snad už všem zúčastněným mohlo být jasné, že přírodě neporučíme. Místo destruktivní regulace toku naší největší řeky musíme cennou krajinu v okolí Labe chránit, stejně jako chráněné a vzácné biotopy meandrující Odry.

„Společně s dalšími odborníky vyzýváme naši vládu, aby se vzdala iluze Labe jako významné vodní cesty a definitivně potopila Zemanův vysněný a zcela nesmyslný projekt plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe, který se splavněním Labe úzce souvisí,“ říká spolupředseda Zelených Michal Berg a závěrem vyzývá: „Zaměřme se místo toho na modernizaci železniční dopravy. Ušetříme stovky miliard z našich kapes i naši krajinu.“

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz