Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Charita Olomouc pomáhala ve Frenštátě pod Radhoštěm

7. 3. 2013 - OLOMOUC [Econnect/Charita Olomouc]

Tragédie v centru města zasáhla ať už přímo či nepřímo velké množství osob: obyvatele zříceného domu a okolních domů, jejich příbuzné, známé, představitele města, osoby poskytující záchranu, pomoc a další lidi. Vedle finanční pomoci, kterou zajišťoval Městský úřad Frenštát p. R., byla organizována Charitou Frenštát p. R. pomoc materiální. Pracovníci Charity Olomouc, krizoví interventi, přijeli do Frenštátu pod Radhoštěm na výzvu vedoucí Krizového centra Ostrava, aby rozšířili tým osob poskytujících psychickou podporu lidem v místě neštěstí.

První výjezd čtyř charitních pracovníků se uskutečnil tři dny po neštěstí, tedy 20. února 2013. Na pomoci ve formě intervence se podíleli odborníci z Krizového centra Ostrava, Krizového centra Charity Olomouc a Českého červeného kříže Ostrava. Olomoučtí pracovníci dostali za úkol provést monitoring obytných budov v okolí zříceného domu č. p. 39. Podruhé vyjeli krizoví interventi do zasaženého města za týden, 28. února 2013. V tomto případě šlo o následné mapování situace s odstupem několika dnů od tragédie. Vedle charitních pracovníků přijeli pomáhat nově i členové KIP týmu Ostrava.

Během monitoringu dané lokality jsme zjistili, že obyvatelé zasažených domů se pozvolna vyrovnávají s tragickou událostí. Někteří situaci zvládají lépe, jiní s určitými obtížemi. Výraznou roli hraje vztah k osobám smrtelně zraněným – příbuzenské či sousedské vazby. Lidé často velmi emotivně popisovali bezprostřední zážitek v průběhu výbuchu (ohlušující ránu exploze, sílu tlakové vlny, očité sledování celé tragédie, záři požáru, utrpení a křik lidí ve zříceném domě, apod.). Druhé šetření v terénu ukázalo zřejmý posun v osobním prožívání lidí, kteří až na výjimky, situaci popisovali klidněji a ne již tak emotivně.

V průběhu obou výjezdů se podařilo zmapovat situaci v sedmi panelových domech, které bezprostředně sousedí s místem neštěstí. Ve dvojicích prošli krizoví interventi jednotlivé domy a poskytli psychickou podporu jejich obyvatelům (krizovou intervenci). Celkem bylo kontaktováno více než 40 domácností (zejm. dvoučlenných či rodin s dětmi). Většina oslovených lidí podpůrný rozhovor (krizovou intervenci) uvítala a byla vděčná za projevený zájem. Obyvatelé dané lokality mají možnost se v případě svých dalších potřeb obracet na KC Ostrava.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz