Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Nadace Partnerství: Proč sledovat mobilitu zaměstnanců

4. 7. 2014 - BRNO [Econnect/Nadace Partnerství]

Firmy mají zájem o snížení individuální automobilové dopravy svých zaměstnanců do práce. Ukázal to workshop organizovaný společností Byznys pro společnost ve spolupráci s Nadací Partnerství v unikátním prostředí pražského eko-hotelu Mosaic House. Přesto počet osobních automobilů v českých městech opět stoupá. Jak je to možné?

Účastníci workshopu, mezi kterými byli významní zaměstnavatelé v Česku jako Nestlé, O2, Kooperativa, IBM DC CE Brno, Y Soft Corporation a další, se problémem vysokého procenta zaměstnanců dojíždějících automobilem intenzivně zabývají. Všechny zmíněné firmy již realizovaly dílčí opatření jako parkování pro kola, sprchy nebo vyhrazená parkoviště pro společně dojíždějící zaměstnance. Ukázalo se však, že samotná realizace několika opatření nestačí.

Zkušenost firem ukazují, že mobilitu zaměstnanců je nutné měnit v souladu s komplexní firemní kulturou, která významně ovlivňuje návyky zaměstnanců, nejvíce těch nových. „Motivaci zaměstnanců je nutno řešit v souladu s celkovou firemní strategií, tedy jak z pohledu ekonomických nákladů, tak i oblastí lidských zdrojů a společenské odpovědnosti,“ říká ředitel rozvoje Nadace Partnerství Michal Veselý. Příkladem takového přístupu může být strategie firmy Y Soft Corporation: „Při náboru nových zaměstnanců uchazeče informujeme, jakým způsobem naše společnost podporuje či přímo organizuje sportovní a společenské aktivity, ve kterých jsou naši zaměstnanci zapojeni. O akcích se zaměstnanci dovídají také z Facebooku, který se firmě osvědčil jako dobrý nástroj jak interní, tak externí komunikace,“ říká Soňa Koudarová, Group Operations Manager společnosti.

Samotné firmy tedy mohou pro šetrnou dopravu leccos udělat. A taky dělají. Prvním krokem je analýza stávající situace, která je součástí firemního plánu mobility. Stěžejní část plánu mobility tvoří analýza dostupnosti areálu a průzkum dopravního chování zaměstnanců, doplněná o konkrétní cíle a akční plán jejich dosažení. Jeden příklad za všechny: mnoho firem si jako jeden z cílů stanoví snížení počtu parkovacích míst v areálu – a tedy i nákladů s nimi spojených, čehož se snaží dosáhnout podporou carpoolingu, tedy dojížděním více zaměstnanců najednou v jednom automobilu.

Přestože počet firem s firemními plány mobility v Česku roste, současně se navyšuje i počet osobních automobilů, a to zejména ve větších městech. Například v Praze v loňském roce připadlo na 1000 obyvatel 536 osobních aut, což je téměř dvojnásobná hodnota ve srovnání s Vídní (340/1000) či Berlínem (319/1000). Daniel Mourek z Nadace Partnerství vysvětluje: „Nárůst je důkazem, že bez změny politiky na úrovni radnic a magistrátů, potažmo státu, se problém nevyřeší. Je nutné si uvědomit, že pokud bude mít ve městě i nadále řidič více prostoru než chodec, cyklista, či vozíčkář, přijde den, kdy se víc aut do našich měst prostě nevejde. Proto by města měla sama stávající situaci vyhodnotit a zpracovat si vlastní městský plán mobility,“ uzavírá Mourek.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz