Týden proti anorexii v Brně se letos zaměří i na obezitu dětí
21. 5. 2007 - BRNO [Radio Praha / Econnect]
-Foto Anabell-
Podle jedné z organizátorek týdne Jitky Gajdošové se obézní děti dostanou do stavu, kdy se jim začnou spolužáci posmívat, v pubertě se zase chtějí líbit. "Pak sahají k drastickým dietám a mohou končit jako anorektičky či bulimičky," popsala Gajdošová.
Součástí letošního týdne proti mentální anorexii a bulimii bude přednáška pro rodiče a workshopy pro studenty lékařské fakulty a fakulty sociálních studií. Organizátoři akce chtějí, aby studenti, kteří se později mohou při své praxi s nemocnými dívkami setkávat, poznali anorexii a bulimii jinak než jen ze skript. Sdružení Anabell chystá také den otevřených dveří.
Pracovníci organizace Anabell ročně řeší potíže asi 1500 nemocných dívek, výjimečně chlapců. Mnozí z nich se přitom do kontaktu s organizací dostanou klidně po šesti letech, kdy s příjmem potravy bojují, což odbornice sdružení považují za nedostatek osvěty.
Snahou občanského sdružení Anabell je poskytovat nemocným, jejich rodičům i životním partnerům informace o poruchách příjmu potravy. Sdružení navazuje kontakty s předními odborníky v České republice i v zahraničí a usiluje o maximální vzájemnou komunikaci. Kromě pomoci lidem postiženým či ohroženým poruchami příjmu potravy také usiluje o zlepšení vztahu veřejnosti k takto postiženým, široké veřejnosti se také snaží zprostředkovat informace o odpovědném přístupu k výživě a tím předcházet vzniku poruch příjmu potravy ve společnosti.
"Nemocní s poruchami příjmu potravy patří mezi skupinu osob, která si plně zaslouží naši pozornost a pomoc, nelze někoho odsuzovat a zatracovat, aniž bychom porozuměli jeho důvodům a problémům. Právě proto, že mnoho nemocných pasivně setrvává poměrně dlouho v bludném kruhu onemocnění a nepokouší se o změnu, většinou z obavy z prozrazení nebo zesměšnění, chceme se zasadit o zboření těchto bariér," uvádí sdružení Anabell, které kromě poradny, telefonní linky 848 200 210 a internetové poradny provozuje i schránky důvěry. Tyto schránky slouží nejen ke vhazování dotazů, ale jsou i místem, kde lze získat kontaktní informace a další pomoc.