Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Před rozhodnutím o zdražení musí cestující vědět, jak Dopravní podnik hospodaří

13.5.2005
PRAHA [Pražská občanská sdružení]
Autor: Petra Kolínská, tel: 776 55 20 22

Tisková zpráva občanských sdružení: Libeňský ostrov; Obrana životního prostředí; Limit; Pankrácká společnost; Nad Drahaňským údolím; World Car Free Network; EKOFórum; Pražské matky, Oživení; Wuchterlova a občanského sdružení Grébovka.

Občanská sdružení zabývající se životním prostředím v Praze nesouhlasí s připravovaným zdražením jízdného v pražské veřejné dopravě a vyzývají zastupitele města, aby tomuto kroku zabránili.

Dotace Dopravnímu podniku tvoří největší položku rozpočtu hl. m. Prahy. Hlavní město je jediným vlastníkem Dopravního podniku a dotuje jeho hospodaření z 80 %. Tyto veřejné prostředky se však okamžikem převedení do Dopravního podniku hl. m. Praha a. s. dostávají mimo jakoukoli veřejnou kontrolu.

Před zdražením jízdného mají obyvatelé Prahy právo vědět, zda Dopravní podnik užívá městských financí zodpovědně a hospodárně. Důvěryhodnou odpověď může poskytnout jen nezávislý hloubkový audit celého hospodaření DP, který by zkontroloval účelnost a efektivitu vynaložených prostředků, například za posledních pět let. Výsledky auditu mohou odhalit slabá místa (1), a ušetřit tak peníze města i cestujících.

Výrazné zdražení jízdného (a to i jen u jednotlivých jízdenek) je nepřijatelné i proto, že mnozí cestující kvůli tomu přesednou do osobních automobilů. Praha přitom musí během několika let splnit zákonem dané přísné limity pro znečištění ovzduší a hlukovou zátěž a je zřejmé, že cesta k tomu vede především přes omezování individuální automobilové dopravy (zpoplatnění parkování a mýtné), nikoli zdražováním jízdného ve veřejné dopravě.

Výše uvedená členská sdružení apelují na Radu hl. m. Praha, aby odložila rozhodnutí o zdražování do doby, než bude zveřejněn výsledek externího auditu a zastupitelstvem projednán plán rozvoje městské hromadné dopravy včetně plánu jejího financování.

Poznámky:
(1) Na konkrétní nedostatky v hospodaření Dopravního podniku poukázal na veřejné besedě v listopadu 2004 Tomáš Kramár ze sdružení Oživení. Obsah prezentace i její stručné textové shrnutí je k dispozici na http://bezkorupce.cz

Kontakt pro novináře:
Petra Kolínská, koordinátorka Centra SOS Praha
sospraha@ecn.cz
tel.: 776 55 20 22

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz