Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - sociální oblast
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Dětské krizové centrum za podpory NROS rozšiřuje své služby

5.3.2015
PRAHA [Dětské krizové centrum]
Autor: Ing. Petra Melingerová, tel: 774 728 894

"Velmi si vážíme kvality a vysoké odbornosti služeb, které DKC poskytuje a jsme rádi, že jsme pomohli krizovou pomoc díky grantu rozšířit. V rámci projektu Včasná pomoc dětem se také snažíme zvýšit veřejné povědomí o této službě a zapojit do diskuze odborníky", říká Hana Šilhánová, ředitelka Nadace rozvoje občanské společnosti.

Výše grantu, kterým NROS umožnila rozšířit výše zmíněné služby, je téměř 700 000 korun, což je částka velice zásadní. Důležitým kritériem pro poskytování pomoci dětem a dospívajícím je dostupnost služeb. To znamená minimalizovat jakoukoli překážku, která dítěti zabrání, aby přišlo nebo zavolalo do centra. Tato podpora umožňuje poskytnout pomoc více ohroženým dětem, které by jinak na výše zmíněné služby, musely čekat. Zároveň podpoří rozšíření informací o centru a jeho službách prostřednictvím časopisů pro děti a mládež.

"Je nám velikou ctí, že se nás nadace rozhodla podpořit a vnímá naše služby jako potřebné. Okamžitá krizová intervence umožňuje dětem najít pomoc ve chvíli, která je pro ně často zlomová. Z našich zkušeností víme, že právě tato chvíle je jedním z možných faktorů, jak se s touto situací vyrovnají do budoucna,“ uvádí ředitelka Dětského krizového centra PhDr. Zora Dušková.

Nezastupitelnou roli ve službách, které centrum nabízí, zastává Linka důvěry DKC. Vedle nepřetržitého telefonního provozu navýšila Linka důvěry službu chatu od 19. ledna 2015 o 5 hodin týdně a počítá s dalším navýšením hodin v období července 2015.

"Chat děti využívají každý den a stává se pro ně stejně přirozeným kontaktem jako rozhovor. Děti a mladí lidé se na nás obracejí s těmi nejzávažnějšími tématy, mezi které patří sexuální zneužití v rodině, sebepoškozování či myšlenky na vlastní smrt. Chat je pro ně bezpečné, anonymní místo, kde mohou poprvé sdělit, co prožívají. Moc nás těší, že rozšířeného času prakticky okamžitě začali využívat a že jim tuto službu díky NROS můžeme poskytovat,“ sděluje Aneta Mertinová, vedoucí Linky důvěry DKC.

Centrum bylo založeno již v roce 1992 jako první zařízení v České republice specializované na problematiku týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí. Více o DKC na stránkách www.dkc.cz


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz