soubor základních informací ke konkrétnímu problému, fixy, sada papírů.
Pedagogický efekt hry:
Hra je zaměřena na pochopení složitostí, které provází schvalování ekologických
dokumentů a slouží k posouzení problému z různých hledisek. Nutí účastníky
spolupracovat a hledat optimální řešení. Je vhodné uvést jako příklad konferenci
UNCED v Brazílii.
Pravidla:
Účastníci se rozdělí do 4 skupin.
Úkolem prvních tří skupin je na základě vlastních i připravených informací
sestavit dokument "Financování provozu Národního parku Sahelské písky"
Každá skupina se snaží prosadit do dokumentu maximální množství svých vlastních
požadavků. Radikálové z NGO chtějí okamžité uzavření celé oblasti a zákaz
jakékoli lidské činnosti vyjma vědeckého managementu. Světové fórum občanů
by chtělo uchovat současný stav za předpokladu setrvale udržitelného rozvoje.
Zástupci obchodní sféry mají zájem na vytvoření co největší spotřeby, které
by vyvolalo nárůst jejich zisků. Rada OSN má "právo veta" a jejím
úkolem je schválit předložený návrh dokumentu. S dokumentem musí souhlasit
všechny zúčastněné strany. V případě, že v daném časovém limitu není dokument
hotov, musí Rada OSN zaujmout k problému vlastní stanovisko, které je pro
všechny závazné.
Základní informace, na které je třeba při tvorbě dokumentu brát zřetel:
- Sahel je rozvojová země, která nemá prostředky na financování vlastního NP
- oblast Sahelských písků je bohatá na endemickou flóru a faunu
- lidé v dané oblasti žijí pod oficiální hranicí bídy
- podle geologických průzkumů je zde bohaté naleziště ropy
- očekává se zvýšení turistického ruchu a tím větší příliv cizího kapitálu
Závěr hry:
Závěr hry je ve vystoupení Rady OSN, která buď schválí předložený dokument
a dojde k jeho slavnostnímu podepsání, nebo přečte vlastní stanovisko.