Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - občanský sektor
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Reklama, která pomáhá?

10.4.2002
Praha [Člověk v tísni, spol. při ČT]
Autor: Marie Wichterlová

Festival dokumentů o lidských právech Jeden svět letos žánrově obohatila kategorie Sociální a lidskoprávní reklama. O ní budou diskutovat zástupci reklamních agentur, televizních společností i představitelé nevládních organizací. Debata proběhne 11. dubna od 14 hodin v divadle Archa. Jednotlivé spoty budou promítány také před hlavními projekcemi filmů a na www.idnes.cz.

Na festivalu Jeden svět budou letos poprvé promítnuty reklamní spoty s humanitární a lidskoprávní tematikou. Záměrem organizátorů je představit téma festivalu jinak: na malé ploše prostřednictvím kreativních a živých snímků. Spoty budou promítány před jednotlivými hlavními projekcemi, na diskusi 11. dubna v divadle Archa a konečně celá série spotů bude promítnuta na internetu v rámci zvláštní přílohy na www.idnes.cz.
V neveřejné diskusi mezi zainteresovanými subjekty se budou hledat odpovědi na otázky: Co je to sociální a lidskoprávní reklama a sociální marketing? Jak se liší její zpracování od zpracování komerční reklamy? Proč reklamní agentury realizují sociální reklamu? Vysílají české televize přiměřené množství sociálních upoutávek? Má se sociální reklama vůbec objevovat na obrazovkách? Součástí debaty bude rovněž promítání jednotlivých spotů vybraných z evropských soutěží a české tvorby.

"Sociální reklama může právě tím, co v lidech vyvolává, pomoci spoluvytvářet občanskou společnost a otupovat lidskou lhostejnost. Bez této reklamy by se v České republice jen stěží vybraly na sbírkových kontech miliony korun ročně," říká Marie Wichterlová z pořádající společnosti Člověk v tísni. Sociální reklama je zároveň velmi citlivé a kontroverzní téma a diskuse mezi komerční a neziskovou sférou na toto téma v České republice ještě nikdy neproběhla.

"Televizní kampaň nám velmi pomohla. Během dvou měsíců jejího trvání se přihlásilo a do Českého národního registru dárců dřeně bylo zařazeno téměř 2500 nových dárců. To je víc než za celý předchozí rok. Navíc příliv dalších dárců je zřejmý i po skončení kampaně a bude zřejmě ještě nějakou dobu trvat, " říká Martin Pecka, ředitel Nadace pro transplantace kostní dřeně. I zástupci veřejnoprávní televize považují sociální reklamu za důležitý aspekt fungování občanské společnosti. "Domníváme se, že sociální reklama má ve společnosti svoji roli, jsou problémy, na které je vhodnější upozornit kampaní. Vliv masového média je v případě veřejnoprávní televize přirozeně využíván ve prospěch společnosti, k vytváření a posilování pozitivních hodnot," říká Tereza Typoltová, manažerka mediálních partnerství České televize. "Protože úspěšní mají pomáhat těm, kteří to potřebují," odpovídá ředitel Nadace Nova Karel Soukup na otázku, proč jeho televize vysílá nekomerční upoutávky.


Další informace:
Kateřina Lišková, tisková mluvčí festivalu Jeden svět 2002
tel.: 02/41011550, 0732 87 33 66
katerina.liskova@oneworld.cz

www.jedensvet.cz



DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz