Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Zelený telefon pro Ústecký kraj

9.12.2005
MOST [Ekologické centrum Most pro Krušhohoří]
Autor: Ing. Soňa Hykyšová

Ekologické centrum Most nabízí své bezplatné poradenské a informační služby veřejnosti z celého Ústeckého kraje. Lidé mohou volat na „Zelený telefon“, službu prostřednictvím které již bylo vyřízeno více než 3 500 dotazů.

„Chci pokácet strom, potřebuji k tomu nějaké povolení?“, „Jak poznám kosmetiku netestovanou na zvířatech“, „Jaká je dnes čistota ovzduší v Mostě, Chomutově…?“, „Co ta továrna vypouští do řeky?“, „Soused pálí odpad. Co s tím mohu dělat?“… S podobnými dotazy se můžete obracet na nonstop dispečink Ekologického centra Most (ECM) prostřednictvím bezplatné služby Zelený telefon.

ECM je se službou Zelený telefon, nonstop dispečinkem, možností využití mobilního měřicího vozu a odborným zázemím Výzkumného ústavu pro hnědé uhlí jediným centrem svého druhu v České republice. Dispečeři a zároveň ekoporadci ECM již od poloviny roku 2000 zodpověděli na 3 500 dotazů. Na bezplatnou linku přispívá od roku 2002 Statutární město Most, v tomto roce podpořil službu „Zelený telefon pro Ústecký kraj“ Ústecký kraj. Bylo tak možné vydat propagační letáky pro veřejnost, které budou od poloviny prosince s pomocí městských a obecních úřadů distribuovány veřejnosti. Vyřizování dotazů a stížností veřejnosti by mělo zvýšit informovanost o životním prostředí a také odlehčit práci pracovníkům veřejné správy, na které se lidé většinou obracejí. „Často nám volají lidé, kteří mají k úřadům nedůvěru a se svojí stížností se raději obracejí na nás.“ uvedla Soňa Hykyšová, vedoucí ECM.

Přestože se některé dotazy často opakují, není nouze o překvapení a dispečeři tak musí být připraveni poradit si s každým dotazem. Jedné listopadové noci loňského roku, kdy došlo k požáru ústecké Spolchemie, využil tuto službu Hasičský záchranný sbor z Ústí nad Labem. Bylo tak možné v co nejkratší době vyslat na místo požáru mobilní měřicí vůz Horiba, který má ECM k dispozici, a na základě měření zjistit, zda se při požáru neuvolňují toxické látky. „Naši dispečeři jsou po odborné stránce připraveni pomoci s řešením dotazů např. z oblasti odpadů, praní a čištění, hraček, škodlivin v životním prostředí, tepelných izolací, energie, ochrany přírody a krajiny, ochrany spotřebitele a označování výrobků. Naším cílem je nejen poskytovat kvalitní informace, ale také lidi motivovat k ekologickému chování.“ dodala Hykyšová.

ECM poskytuje maximum informací také na svých internetových stránkách www.ecmost.cz. Zde je možné v sekci Zelený rádce najít celou řadu dotazů s odpověďmi a kontakty na úřady a organizace v Ústeckém kraji, to vše roztříděné do jednotlivých kategorií: zeleň, voda, odpady, nakupování atd.. Chcete-li být pravidelně informováni o aktuálních regionálních tématech zaměřených na životní prostředí, akcích v Ústeckém kraji a zajímavých dotazech veřejnosti, můžete si zaregistrovat elektronický zpravodaj.

Na závěr už stačí pouze uvést číslo Zeleného telefonu: 800 195 342.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz